Jump to content

Valg av navigasjons app til nettbrett

ReodorF

Recommended Posts

Jeg har plan2nav. Det er C-map, og dermed samme som den andre plotteren. Synes det virker veldig bra. Den funksjonen jeg er mest fascinert av er at en med 2 fingre over skjermen tilter kartet slik at der båten er, er zoomet inn, og det lengre frem er zoomet ut. Tungvint forklart kanskje, men gir altså en veldig god oversikt over det som kommer i farvannet forut av øyer og leder, mens en har god kontroll på skjær og staker nærmere båten.

Mulig andre også har dette. Fungerer iallefall veldig bra.

Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om....

Enig! Plan2nav er favoritten.

Samme her - har brukt Plan2Nav på min iPad 2 i et par-tre år nå og er meget fornøyd. Eneste minus må være at man etter enkelte oppdateringer må "gjenopprette innhold" noe som medfører at lagrede ruter forsvinner. Mulig man kan eksportere (sikkerhetskopiere) opptegnede ruter men har ikke satt meg inn i dette.

Til brukere av iPad kan jeg forøvrig anbefale å legge inn en «trippelklikk» snarvei på «hjem» knappen for å dempe lysstyrken på skjermen. Veldig praktisk bl.a. når været er grått eller i skumring. Det er også mulig å sette opp samme type trippelklikk-snarvei til bl.a. 

• Invertert

• Gråtoner

• Gråtoner invertert

• Svakt lys

- Mulig gråtoner invertert kan fungere bra til nattseilas. Har ikke testet.

Se how-to guide på teknofil.no

....

Egentlig liker jeg gulesider sin best, men den er ikke offline. Hadde betalt litt for en offline versjon av den....

Hva? jeg har gratisversjonen av gule sider, og der er det en kanpp jeg kan trykke på for å få offlinekart. Da må jeg betale 119 kroner for å oppgradere til gule side på sjøen PRO. Mener du at jeg ikke får offline tilgang om jeg oppgraderer?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...