Wikingford Startet 7.Juli.2015 Link til dette innlegget Startet 7.Juli.2015 Noen som har erfaring med fordsaab 2728 220hk i wiking 28 Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 8.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2015 Har bare erfaring med selve motoren, og den er vel noe av det mest drifsikre som er laget. Hadde min i 9 år og den var ikke ny når jeg fikk den. Det ble montert mage slike i Wikingbåtene. Krever litt av isolasjonen i motorrommet, den er ikke lydløs! Sitér dette innlegget Link to post
Frivakt Svart 8.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2015 Her finner du en omtale av båttypen: http://www.wikingboat.no/test.htm Jeg har selv en Fjord 880 som er basert på Wiking 28. Denne er jeg svært fornøyd med. Har også FordSabb 2728T. Har ikke hatt noen problemer med selve motoren. Bare standard velikehold. Starter lett hver gang. Sitér dette innlegget Link to post
stian83 Svart 8.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2015 Samme her. Fjord med ford. Kun eid den noen uker. Men motor virker solid Sitér dette innlegget Link to post
Wikingford Svart 12.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2015 Takker :-) Det står en 2704 (180 hk) i båten nå,men har altså kjøpt en 2728 (220hk) som settes i denne uken, 2704 går ikke akkurat rolig den heller så jeg håper ikke denne bråker så mye mer :-) Noen som vet ca hvor mye dette byttet vil utgi i hastighet?? Sitér dette innlegget Link to post
stian83 Svart 12.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2015 (redigert) Syns ikke min er speielt ille lyd messig. Bråker jo litt, men dobbel dørk og tidligere eier har isolert bra. Brummler som en bjørn. ? Hva ga du for motoren om jeg kan spørre? Fant du den på finn eller? Blir spennede og se hva du får av fart. Jeg går rundt 19 knop pp 2150 rpm som er marsjfarta. TROR båtene er relativt like fra fenderlist og ned Redigert 12.Juli.2015 av stian83 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Wikingford Svart 13.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2015 Dette høres jo lovende ut :-) Jeg gav 18 000.- for motoren. Litt forsinket levering men håper på å få starte montering i løpet av uken :-) Sitér dette innlegget Link to post
stian83 Svart 13.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2015 Tilstand? Syns ikke det var ille?? Sitér dette innlegget Link to post
Wikingford Svart 17.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2015 Forsendelsen på motoren er blitt enda mer forsinket men har no fått bekreftet at den blir sendt i dag.Planen er å starte montering på mandag. Tilstanden skal være bra,ny dieselpumpe,ny aksling.ny packboks men har kjøpt nen usett da så der gjenstår å se :-) Finnes det flere varianter av 2728??. Har hørt snakk om at noen av desse er tverrliggende med registerreim osv....Noen som har kjennskap til dette? :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.