KDB Startet 8.Juli.2015 Link til dette innlegget Startet 8.Juli.2015 (redigert) Ligger på svai på nordsiden av Keø, øst for Smögen. I dag tidlig kl. 0900 kom det en vannskibåt på ca. 20 fot og brukte oss som rundingsbøye gang på gang. Alt ombord føk veggimellom og minstemann på 10mnd holdt på å falle i dørken. Jeg ble irritert og gikk ut og hyttet med neven i det båten passerte oss på 5 meters avstand nok en gang. Båten tok hintet og snudde lenger borte fra oss. Etter en stund kom båten tilbake i rolig fart med kun fører ombord, og ville snakke med meg. Han fortalte at dette er et vannsportsområde. Noen som vet om dette er tilfelle? Vi ligger like ved en SXK bøye, og båter som lå fortøyd til fjellet i området forlot plassen pga bølgene. Vi ser ingen merking av området, verken i kartet eller i de tre havneguidene jeg har ombord. Jeg fortalte ungdommen i båten at sånn kjøring uansett ikke er greit. Det skal nevnes at de fortsatte kjøringen lenger øst for oss, uten ytterligere sjenanse. Redigert 8.Juli.2015 av KDB (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bidevind Svart 8.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2015 Har også opplevd "bajaskjøring" i det området. Men det er mer en 10 år siden. Kanskje noen (hytte)boere som har skapt en hevd? Sitér dette innlegget Link to post
Sone II Svart 9.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2015 Joa , det stemmer. Det er merket av i kartet som vannsportareal. https://baatplassen.no/bildearkiv/49/49340/skjermbilde.jpg Sitér dette innlegget Link to post
Bidevind Svart 9.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2015 De jeg opplevde benyttet hele området NØ for Keön, så enten var området større den gang (generelt tilatt?) eller så "tok de seg til rette". Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 9.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2015 Ja, vannsportaktivitet er tillatt i dette området. Så det var nok de som hadde rett i dette tilfelle og ikke dere som la dere til i et område for vannsportaktivitet og krevde at de som hadde rett til å bedrive dette skulle oppføre seg etter deres preferanser. -men "galmannskjøring" er da kanskje å overreagere? Ettersom regulert vannsportaktivitet med egen klubb der ute med klubbhus og greier, ikke er galmannskjøring. Men en fritidsaktivitet. Med eget regulert område. Som vi andre skal respektere. Livet er herlig og solen skinner! Så flott at noen kan få lov til å engasjere ungdom i vannsportaktivitet i eget område så de holder seg der og ikke overalt ellers! Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 9.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2015 Eg også reagerte på bruk av ordet "galmannskjøring". Eg er ganske så sikker på at ungdommene hadde veldig god kontroll på dette og siden det er en egen klubb i området, så er det nok ikkje første gang dei er ute med båt og dei har nok fått god opplæring for å gjøre denne aktiviteten så trygg som mulig. Kva er alternativet til ungdommen hvis all form for aktivitet er for villmenn, sitte inne å spille Play Station eller henge rundt på kjøpesenterene og stjele varer? Sitér dette innlegget Link to post
KDB Svart 9.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2015 Takk, Sone II, for kartet hvor området er market. Vi lå helt vest i bukta, like utenfor vannsportsområdet (iht kartutsnittet over), rett ved SXK bøyen. At ungdommer er aktive synes vi er veldig bra, både til lands og til vanns, og vi har selv drevet med ulike former for vannsport i mange år. Likevel bør sunn fornuft utvises. Som nevnt ble vi brukt som rundingsbøye, og en båt i sving med vannskitrekk lager mye sjø. Takk for oppklaring og fortsatt god sommer til alle på Båtplassen! Sitér dette innlegget Link to post
Viking.1 Svart 9.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2015 Ja, vannsportaktivitet er tillatt i dette området. Så det var nok de som hadde rett i dette tilfelle og ikke dere som la dere til i et område for vannsportaktivitet og krevde at de som hadde rett til å bedrive dette skulle oppføre seg etter deres preferanser. Høres merkelig ut at SXK legger ut bøyer i et område regulert for vannsport. Sitér dette innlegget Link to post
Bidevind Svart 9.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2015 Høres merkelig ut at SXK legger ut bøyer i et område regulert for vannsport. Eller omvendt. Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 9.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2015 Vannskibåter lager ofte ikke så mye sjø da det ikke er ideelt for utøvern bak og hvordan sporten utøves, wakeboard båtene med fatsacks derimot, lager ofte en hel del. så litt imponert over at 20 fots vannskibåt vipper en 40 foter veggimellom ;) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.