StoreEivind Startet 8.Juli.2015 Link til dette innlegget Startet 8.Juli.2015 Heihei, idag ble jeg ferdig med å forsterke akterspeilet på min nydelige askeladden 14 fot. Jeg lurte egentlig bare på om noen vet hvor stor motor jeg kan sette på uten å få problemer med sprekker osv. Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 9.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2015 Hvor stor motor den vil tåle vet jeg ikke, men jeg hade en slik, uten vindskjerm, med en sannsynligvis oppskrudd 20hk Suzuki 2-takt. Det fungert greit, båten var gøy, men nesten farlig fordi den begynner å ri på kjølen et stykke over 20 knop med en mann ombord. Med flere ombord var det ingen problemer. Uten rattstyring var den vanskelig å kjøre. Jeg fikk 26 knop med denne motor. Kanskje 30 hk vil fungere? Husk det er ikke et utpreget fartsskrog. Hvis du kjenner noen som har passe motor er det lurt å teste før du kjøper. Sitér dette innlegget Link to post
StoreEivind Svart 9.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2015 Takk for svar! Har desverre ingen jeg kan prøvekjøre denne båten av. Men jeg tenker å sette på noe litt fornuftig så den ikke går helt ut av styring :) Sitér dette innlegget Link to post
T&P Svart 10.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2015 CE typegodkjenninga til Askeldadden er nok ikkje veldig "utvida" sjøl om du forsterker hekken på den viste måten. Trur også at eg hadde roa med ned på omlag 25-30 gamp i hekken Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 10.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2015 En kamerat hadde en slik vi prøvde en gammel Johnson 33hk på. Båten la seg ned og skar ut til siden, Tror nok jeg hadde nøyd meg med 20hk,disse skrogene tåler ikke så mye mer... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.