volvo_penta_ Startet 8.Juli.2015 Link til dette innlegget Startet 8.Juli.2015 Er det noen som kan si om dette er A eller B stempel til 41 motor ut fra dette bildet? Sitér dette innlegget Link to post
furhan Svart 8.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2015 Jeg har en 41P og der ser stemplene slik ut, så jeg antar det er et B stempel (uten å vite hvordan et A stempel ser ut). Sitér dette innlegget Hans Petter Link to post
larban Svart 8.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2015 B-varianten har ett lite "toppigare" utseende i förbränningsrummet, vilket det ser ut som att dina kolvar har. Iofs svårt att avgöra på bilderna, men jag skulle rösta för B-kolvar. Sitér dette innlegget Link to post
volvo_penta_ Svart 19.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2015 Takk for svar. Flere som kan bekrefte dette? Ser ut til at motor må overhalles, og den er merket som A motor på blokka, men kan jo være ombygd en gang i tiden. Finnes det uorginale stempel og foringer til disse motorene som noen har prøvd? Ca. 6000,- pr stk. Orginalt, så blir litt når man begynner å gange opp. Må overhalles pga. mye trykk fra veivhus og oljepåfylling. Sitér dette innlegget Link to post
Mr_Stian Svart 19.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2015 Er de så slitt at du må bytte de da? Sikker på at det ikke bare er stempelringene som må byttes? Sitér dette innlegget Link to post
volvo_penta_ Svart 20.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2015 Kan hende ringer holder ja, må vel bare måle over når jeg får det ut event. Men vært greit å fått tips fra noen som event. har kjøpt deler på nett, (ebay f.eks) Runder jo fort 40 tusen om man skal kjøpe komplett overhaling med original deler. Mulig sylinderservice kan ha noe til denne motoren. Ført blir det nok å få kjørt syl. lekkasje test av alle syl. Sitér dette innlegget Link to post
larban Svart 21.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2015 (redigert) Ta ut kolvarna och mät upp enl. Verkstadshandboken. Troligt är att det räcker att byta kolvringar. Byt ringar och hena fodren. Om du har problem med cylinderläckage så är det inte ovanligt att den körts in för lugnt och cylindrrväggarna glasats. Har du vändkanter? Redigert 21.Juli.2015 av larban (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.