Jon-Kåre Startet 9.Juli.2015 Link til dette innlegget Startet 9.Juli.2015 (redigert) Øverste feste til sylinderen kommer oppi kanten der plattformen er festet, kan jeg kappe av øverst i trekanten ( mener jeg fortsatt får plass til en skrue i topp der i tillegg til de 2 i nedkant. Forer jeg ut under festet tror jeg bare jeg kommer lengre opp i plattformen. Eller kan det være smartest å lage nye hull i selve planet for å få sylinderen legre bak på dette og dermed lengre ned på skroget. Festet kommer lengre opp en det bildet viser Redigert 9.Juli.2015 av Jon-Kåre (see edit history) Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Øystein Reksten Svart 9.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2015 Kommer litt anpå om flepsa er rikelig størrelse på i forhold til båten, Vandringa på sylindrane, for ved å flytte de lenger bak på trimplanet vil du få mindre vandring på planet. Tror nok eg ville prøvd of montert de rett på planet og eventuelt laget eit mellomstykke som passer inn til skroget der toppen kommer. Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 9.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2015 (redigert) De blir vinklet nedover om jeg lager mellomstykke. Har flyttet hullene i planene 2 cm lenger bak, da tror jeg det går. Behovet for planene er hovedsaklig å rette opp båten sideveis Redigert 9.Juli.2015 av Jon-Kåre (see edit history) Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
JRK Svart 9.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2015 Du kan jo flytte festet lengre opp ved å dytte noen tykke skiver under de to nederste skruene. Trenger du de enda høyere opp kan du jo fjerne det orginale trekantfestet og laget et nytt kraftigere i metall og feste dette lenger opp. Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 9.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2015 Problemet da blir at de vinkler negativt. Mere for hver skive. Kanten på kassen til plattformen er 10-15 mm Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
GunR Svart 10.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2015 Kan festet taes av og snues oppned? Vinner noen millimeter i så fall.. Bruke ekstra grov skrue nederst da, for den får tøff belastning.. Event bolt med mutter på baksiden? Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 10.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2015 Jeg har borret nye hull 2 cm lengre bak på planene da gikk det Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.