Jump to content

Montering trimplan, sylindre for lange

Jon-Kåre

Recommended Posts

Øverste feste til sylinderen kommer oppi kanten der plattformen er festet, kan jeg kappe av øverst i trekanten ( mener jeg fortsatt får plass til en skrue i topp der i tillegg til de 2 i nedkant. Forer jeg ut under festet tror jeg bare jeg kommer lengre opp i plattformen. Eller kan det være smartest å lage nye hull i selve planet for å få sylinderen legre bak på dette og dermed lengre ned på skroget. Festet kommer lengre opp en det bildet viser

bilde

Redigert av Jon-Kåre (see edit history)

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Kommer litt anpå om flepsa er rikelig størrelse på i forhold til båten,

Vandringa på sylindrane, for ved å flytte de lenger bak på trimplanet vil du få mindre vandring på planet.

Tror nok eg ville prøvd of montert de rett på planet og eventuelt laget eit mellomstykke som passer inn til skroget der toppen kommer.

De blir vinklet nedover om jeg lager mellomstykke. Har flyttet hullene i planene 2 cm lenger bak, da tror jeg det går. Behovet for planene er hovedsaklig å rette opp båten sideveis

Redigert av Jon-Kåre (see edit history)

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Problemet da blir at de vinkler negativt. Mere for hver skive. Kanten på kassen til plattformen er 10-15 mm

Jeg har borret nye hull 2 cm lengre bak på planene da gikk det

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...