bayliners Startet 9.Juli.2015 Link til dette innlegget Startet 9.Juli.2015 (redigert) Har fått motorhavari og skal bytte motor og lurer på hvilke alternativer jeg har? vet at amerikansk v8 går oppi steyer hundai. Har 300 hk v8 diesel oppi nå med bravo 3x drev. Evt. hvor kan jeg fikse overhale gm 6.5 diesel. vet noen om longblock til hummer er akkurat den samme som marinediesel 300 md sc at det bare er kompressoren og dieselpumpen som gjør forskjellen på disse? Redigert 9.Juli.2015 av bayliners (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 9.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2015 (redigert) Yanmar 8LV uten tvil, finnes i 320 og 370 hk utgave. Stillegående moderne 4,5 liters V8 diesel med tilhørende drev med hydraulisk innkobling. http://www.batmagasinet.no/bladarkivet/test-cmd-tdi-42-yanmar-8lv-volvo-penta-d6-370 Glem prisene der, nå er jo alt billigere Redigert 9.Juli.2015 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
bayliners Svart 9.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2015 Vet du hva prisen ligger på, går det med bravo 3x drev på denne Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 9.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2015 (redigert) Funker vel med Bravo 3 X drev men det er nok i grenseland. Bravo 3 XR er vel å anbefale. Ville ikke ha gått større enn 320 hk i såfall. Vet ikke hva dagens pris uten hk-avgift er, men det er jo noen hundre tusen da. Svenske priser med gir eller drev http://www.lidingomarin.se/yanmar/sortiment.htm http://www.lidingomarin.se/yanmar/YanmarPdf/Inombordsmotorer%20med%20drev/8LV-370Z/Faktablad.pdf Redigert 9.Juli.2015 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
toma x Svart 9.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2015 Hyundai seasall s270 passer rett ned i motorrommet i din båt. Passer også på bravo 3 drevet. Jeg har en bayliner2655 1998 mod med den motoren med bravo 2 drev. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 9.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2015 (redigert) Seasall S270 i Bayliner 2855: http://dpower.se/installation/bayliner-2855-ciera-sunbridge/ http://dpower.se/installation/bayliner-2858-ciera-command-bridge/ Forøvrig, rekkesekser er aldri feil hvis det er plass i lengden da og det er det jo som regel http://www.finn.no/finn/boat/motor/object?finnkode=55100617&searchclickthrough=true Redigert 9.Juli.2015 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Bay_liner Svart 9.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2015 V8 bensin .... no doubt... DIESEL....grav et stort hull i bakken og grav ned en del ´100´ tusen. Det gjør samme nytten. En 8.1L GM 6-700 hk GM-R MOTOR KOSTER UNDER 100K Med mildere marinisering koster dette omtrent ikke noe sammelignet med hvilken som helst diesel. Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
Teerex Svart 10.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2015 Men drivstoffkostnad pr. nautisk mil blir gjerne dobbel dose med stor bensin V8. Og rekkevidden går merkbart ned, for de som skal på langtur. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
bayliners Svart 5.August.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.August.2015 Har sendt en prisforespørsel på volvo D4-300. Hva tror dere om dette motorvalget i bayliner 2855. håper på noen innspill. gjerne om noen andre her på båtlplassen eller om noen som kjenner noen med dette motorvalget i denne type båt. Setter stor pris på innspill. Tror jeg legger på hylla å ha en rekkesekser i båten da dette blir alt for omfattende jobb. Sitér dette innlegget Link to post
Bay_liner Svart 5.August.2015 Link til dette innlegget Svart 5.August.2015 Bensin V8. Teerex er helt på jordet. Du klarer ALDRI å kjøre opp prisforskjellen bensin vs diesel. Enjoy V8 bensin fortrinnsvis 7.4 / 8.1. MPI. Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
Teerex Svart 5.August.2015 Link til dette innlegget Svart 5.August.2015 (redigert) Men terskelen for å bruke båten mye blir nok lavere med dieselmotor ombord. Imidlertid har Mercruiser nettopp sluppet en ny 6,2 liter 300/350 hk bensin som sikkert kan være interessant: https://www.mercurymarine.com/en/us/news/new-mercruiser-62-liter-v-8-sterndrive-engine-has-power-to-spare/ Redigert 5.August.2015 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Teerex Svart 5.August.2015 Link til dette innlegget Svart 5.August.2015 (redigert) Har sendt en prisforespørsel på volvo D4-300. Hva tror dere om dette motorvalget i bayliner 2855. håper på noen innspill. gjerne om noen andre her på båtlplassen eller om noen som kjenner noen med dette motorvalget i denne type båt. Setter stor pris på innspill. Tror jeg legger på hylla å ha en rekkesekser i båten da dette blir alt for omfattende jobb. D4 er vel hverken mindre eller lettere enn de fleste rekkesekserne forøvrig. Men 3 liter V6 diesel er jo også interessant, bl.a. som nevnt Hyundai S270. Lav vekt og relativt grei pris, men kanskje i grensland liten. Redigert 5.August.2015 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
bayliners Svart 22.August.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.August.2015 https://baatplassen.no/bildearkiv/30/30440/img_1572.jpg Valget falt på volvo penta D4. Får håpe på at den er bedre Sitér dette innlegget Link to post
Alexnilsen90 Svart 6.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2018 (redigert) On 22.8.2015 at 2:01 PM, bayliners said: https://baatplassen.no/bildearkiv/30/30440/img_1572.jpg Valget falt på volvo penta D4. Får håpe på at den er bedre Hei! Passet d4 oppi motorrommet til en 2855? Redigert 6.Mars.2018 av Alexnilsen90 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 6.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2018 D4 er jo så kort at den passer hvor som helst. D6 er ikke så kjempelang den heller. Men begge er kjempetunge Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
hanto1 Svart 6.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2018 Tror dette var et bra valg mht evt videresalg. Diesel er mere lettsolgt Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.