Jump to content

Evinrude elan 35hk går på nødmodus

Amund1234

Recommended Posts

Hei! Jeg har en evinrude elan 35 hk, kjøpte den i fjord å har hat mye klunder med den, men nå hadde jeg den på verksted å der fant dem ut at den gikk på nødmodus å dem viste ikke hva dem skulle gjøre med det. Motoren er ombygd fra å ha egen oljetank til at du må blande i bensinen. Men da for ikke cdi boksen signaler om at det er oljetrykk så den går på nødmodus å da går den ikke over 2500 rpm, er det en føler som måler det så jeg kan sette på en riktig motstand så den tror den for oljetrykk. Eller er det mer å gjøre? Har slitet masse med båten, dette er mit siste håp nå, så vis ingen vet noe her så selger jeg den! Men vil veldig gjerne Fikse den å ha den Selv

De fleste pleier å bygge om til å blande olje i bensinen på slike motorer, så det skal jo gå greit..

Har du prøvd å se på delelister ut ifra modellnummeret på motoren?

Lenge siden jeg har jobbet med disse motorene nå, kan være du bare kan koble ut den eventuelle føleren.

nei jeg har ikke noe deleliste til den motoren. jeg vet ikke hvor den føleren er, :nonod:

jo den kan være til hjelp :)

På vro pumpa er det noen ledninger ta fra hverandre den kontakta og kontakta på olje tanken så skal den ikke gå i nød modus 

oljetankener tatt av, men det sitter en kotakt på cdi boksen som er helstøpt som går ned til pumpa og åpp å der er det en løs kontakt, jeg tror den kan ha sittet på oljetanken, er vro pumpa hoved pumpa den som sitter under cdi boksen og forran tennplugga ?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...