Amund1234 Startet 9.Juli.2015 Link til dette innlegget Startet 9.Juli.2015 Hei! Jeg har en evinrude elan 35 hk, kjøpte den i fjord å har hat mye klunder med den, men nå hadde jeg den på verksted å der fant dem ut at den gikk på nødmodus å dem viste ikke hva dem skulle gjøre med det. Motoren er ombygd fra å ha egen oljetank til at du må blande i bensinen. Men da for ikke cdi boksen signaler om at det er oljetrykk så den går på nødmodus å da går den ikke over 2500 rpm, er det en føler som måler det så jeg kan sette på en riktig motstand så den tror den for oljetrykk. Eller er det mer å gjøre? Har slitet masse med båten, dette er mit siste håp nå, så vis ingen vet noe her så selger jeg den! Men vil veldig gjerne Fikse den å ha den Selv Sitér dette innlegget Link to post
NNX Svart 10.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2015 De fleste pleier å bygge om til å blande olje i bensinen på slike motorer, så det skal jo gå greit.. Har du prøvd å se på delelister ut ifra modellnummeret på motoren? Lenge siden jeg har jobbet med disse motorene nå, kan være du bare kan koble ut den eventuelle føleren. Sitér dette innlegget Link to post
Amund1234 Svart 10.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2015 De fleste pleier å bygge om til å blande olje i bensinen på slike motorer, så det skal jo gå greit.. Har du prøvd å se på delelister ut ifra modellnummeret på motoren? Lenge siden jeg har jobbet med disse motorene nå, kan være du bare kan koble ut den eventuelle føleren. nei jeg har ikke noe deleliste til den motoren. jeg vet ikke hvor den føleren er, Sitér dette innlegget Link to post
NNX Svart 10.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2015 Hva er modellnummeret på den? Burde gå greit å finne deleliste på nettet. Sitér dette innlegget Link to post
Amund1234 Svart 10.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2015 Husker ikke modellnummere i hue, båten er på brygga nå, men står det hvor den føleren sitter på delelisten? Hva er modellnummeret på den? Burde gå greit å finne deleliste på nettet. Sitér dette innlegget Link to post
NNX Svart 10.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2015 Ok, ofte når man søker på nettet finner man deleliste sammen med tegninger av ca hvor delene sitter. Sitér dette innlegget Link to post
Amund1234 Svart 10.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2015 Ok, ofte når man søker på nettet finner man deleliste sammen med tegninger av ca hvor delene sitter.men sitter ikke den føleren i oljetanken, da må den jo være tat ut, å da får den ikke signaler om oljetrykk, så må jeg ikke få en riktig motstand der? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 10.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2015 Er ikke oljetrykk men nivå. Hva med å bare ha olje på tanken? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Amund1234 Svart 10.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2015 Er ikke oljetrykk men nivå. Hva med å bare ha olje på tanken?ja oljenivå. Men den er ombygd fra å ha oljetank å til å blande selv så får ikke fylt olje. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 10.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2015 Dvs tanken er tatt bort? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Amund1234 Svart 10.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2015 Dvs tanken er tatt bort? ja,av en annen som har hat båten, så jeg vet ikke om den føleren er der eller om den er tatt bort eller hvor den sitter Sitér dette innlegget Link to post
NNX Svart 10.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2015 Vet ikke om noe her kan hjelpe men..: http://www.walleyecentral.com/forums/archive/index.php/t-105156.html Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 10.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2015 På vro pumpa er det noen ledninger ta fra hverandre den kontakta og kontakta på olje tanken så skal den ikke gå i nød modus Sitér dette innlegget Link to post
Amund1234 Svart 10.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2015 Vet ikke om noe her kan hjelpe men..: http://www.walleyecentral.com/forums/archive/index.php/t-105156.html jo den kan være til hjelp :) På vro pumpa er det noen ledninger ta fra hverandre den kontakta og kontakta på olje tanken så skal den ikke gå i nød modus oljetankener tatt av, men det sitter en kotakt på cdi boksen som er helstøpt som går ned til pumpa og åpp å der er det en løs kontakt, jeg tror den kan ha sittet på oljetanken, er vro pumpa hoved pumpa den som sitter under cdi boksen og forran tennplugga ? Sitér dette innlegget Link to post
Amund1234 Svart 10.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2015 Bensin pumpa altså? Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 10.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2015 ja Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 10.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2015 Mener det er brune ledninger Sitér dette innlegget Link to post
Amund1234 Svart 11.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2015 Mener det er brune ledninger okei, er det en kontakt på bensinpumpa som bare kan kobles av? eller er det en ledning jeg må klippe av ? Sitér dette innlegget Link to post
Amund1234 Svart 11.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2015 Å hvor sitter den pumpa? Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 11.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2015 Var det olje tank på motor ? bensin pumpa (vro) er en stor sort plast klump som sitter på siden av motor Sitér dette innlegget Link to post
Amund1234 Svart 11.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2015 ja det er opprinnelig oljetank på den, men det ble byttet av en tidligere eier, og etter det har den gått på nødmodus hele tiden Sitér dette innlegget Link to post
Amund1234 Svart 11.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2015 så nå blander jeg olje i bensinen Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 11.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2015 Du har ikke vro du ! du hadde pre mix i tanken ? Sitér dette innlegget Link to post
Amund1234 Svart 11.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2015 Du har ikke vro du ! du hadde pre mix i tanken ? det kan godt henne, jeg vet ikke hva pre mix er Sitér dette innlegget Link to post
Amund1234 Svart 11.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2015 Men vet du hva jeg må gjøre for at den ikke skal gå i nødmodus? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.