Figaro Startet 9.Juli.2015 Link til dette innlegget Startet 9.Juli.2015 Leste på forumet "Båtfolk på Facebook" at det nå koster kr. 200 for å tømme tanken i Stockholm skjærgård. Kreativ måte å tjene penger på andres "dritt" Tror jeg holder meg i norske farvann Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
stupern Svart 10.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2015 Var innom hamburgersund der kostet det 250 kr og tømme septikktanken. Mannen bak disken fortalte at dette var en privat tømmestasjon. Den kan heller ikke ha vært mye i bruk, fordi han viste ikke hvordan han brukte den. Han måtte få tak i en annen person som kunne dette. Men det løste seg til slutt. Sitér dette innlegget Link to post
Bidevind Svart 10.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2015 (redigert) Det er ikke lov å ta ut en egen avgift kun for tømming av toaletttanken i fritidsbåthavn. Den må i såfall være kombinert med havneavgift for døgn eller korttid. Ref Transportstyrelsen Har ikke sett noe slikt i mine besøkte havner. Jeg aldri dog aldri vært i "Hamburgersund". Mulig det er egne regler der. Redigert 10.Juli.2015 av Bidevind (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 10.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2015 Fra siden Bidevind linket til. "..... Man kan även tänka sig en kortare ”parkeringsavgift” på exempelvis 20 mi"..nuter för anlöpande båtar som bara vill tömma sin toalett och inte ligga kvar över natt. De som inte definieras som fritidsbåtshamn och därmed inte omfattas av kravet på mottagningsanordning, men som ändå har en mottagningsanordning får ta ut en separat avgift för tömning av toalettavfall. Detta gäller till exempel bensinmackar och kiosker" Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.