Bigmac Startet 10.Juli.2015 Link til dette innlegget Startet 10.Juli.2015 Se bildene. Hva er den svarte dingsen med plastikk skruehode som er koblet før første dieselfilter? Og hvorfor er det ledning på den? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 10.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2015 (redigert) En gjennomstrømmingsmåler for dieselforbruket ? Men det er jo også rart, for hva med returdieselen fra motoren... Evt. elektrisk stengeventil, men aldri hørt om det før. Redigert 10.Juli.2015 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
kjeros Svart 10.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2015 Dette er en magnetventil (solenoid) for fuel cut-off. Den får strøm fra tenningslåsen. Den stenger dieseltilførselen når tenning er avslått. Plastikk-knotten er manuell utløser i tilfelle strømfeil. Dette er ganske vanlig for innenbordsinstallasjoner. Jeg hadde tilsvarende patent i min Askeladden C6 med VP-D3. Sitér dette innlegget mvh kjeros-Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS Link to post
Bigmac Svart 10.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2015 Takk for svar. Skjønner nå. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.