Sealinesc29 Startet 10.Juli.2015 Link til dette innlegget Startet 10.Juli.2015 Har lasta ned båtsportkart på min iPad 3G, men får ikke "båten" til å følge med i kartet. Virker som disse kartene ikke fungerer til navigasjon. Noen som har erfaring med dette? Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 10.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2015 Hvilket kart? Navionics? Sitér dette innlegget Link to post
SommerSommer Svart 10.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2015 Jeg bruker en app fra navionics. Fungerer utmerket. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 10.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2015 (redigert) Om man vil ha kart som ligner båtsportkart så er ikke navionics tingen.. Men er usikker på hva som finnes som ligner. Men navionics er gode greier. Redigert 10.Juli.2015 av Avmønstret# (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 10.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2015 Jeg tror at TS sa Båtsportkart. App på Appstore. Heter Boating Norway. Dyre utdaterte kart. Gå for iSailor istedet. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 10.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2015 (redigert) Jeg har forsøkt Oslofjord, den var ok. Navionics HD var en skuffelse, penga ut av vinduet. ISailor installerte jeg istad, og herremin så bra den er :-) Fantastisk! Redigert 10.Juli.2015 av Windy37GM (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
H80 Svart 10.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2015 Om man bruker Locus kan man laste ned båtsportkart (de ser iallefall veldig ut som båtsportkart) fra Eniro. Tror det funker best på Android, men kan ha kommet oppdateringer til iOS siden i fjor. Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 11.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2015 Jeg har forsøkt Oslofjord, den var ok. Navionics HD var en skuffelse, penga ut av vinduet. ISailor installerte jeg istad, og herremin så bra den er :-) Fantastisk! Hva er bedre på iSailor? Jeg har Navionics og det ser ut til å funke som smør for meg, men er alltids interessert i forbedringer :-) Kk Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 11.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2015 Om TS ønsker noe som ligner båtsportkart fordi han/hun er vant med å bruke båtsportkart så er alle loddskuddene på Navionics sine kart fæle. Selv har jeg aldri vent meg til at navionics sine kart tilsynelatende er proppa fulle av skjær og skvulpeskjær. Har man ikke brukt sjøkart i noen særlig grad før så tipper jeg det ikke er noe problem. Sitér dette innlegget Link to post
dakota Svart 11.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2015 Gule sider sin På sjøen ligner vel mest på båtsportkart, men Navionics HD er best. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 11.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2015 Og Locus, men det er strengt tatt ikke noe hvis man er "nybegynner" egentlig. Gule sider er enkelt og greit. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 11.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2015 @Kongking: bedre oppløsning på kartene, mange fler funksjoner og mulighet til CourseUp :-) Likerisailor bedre og bedre Mvh Windy37GM Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Guest Avmønstret# Svart 11.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2015 Har kurs opp på Navionics, i hverfall på iPaden, er ikke sikker på Androide, der bruker jeg mest Locus, med kurs opp og er i en prøvefase med Opencpn. Sitér dette innlegget Link to post
Andresh Svart 11.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2015 Har brukt Isailor i 2 sesonger nå, meget fornøyd! Eneste som irriterer meg nå, er at jeg ikke får "kurs opp" på Ipad'en etter oppdatering. På Iphone'en fungerer derimot "kurs opp" ennå......hva har skjedd? Sitér dette innlegget Link to post
Sealinesc29 Svart 11.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2015 Det jeg snakker om er elektroniske båtsportkart som Redningsselskapet og Nordeca gir ut. Dette er de samme kartene som man kan kjøpe på papir. Slik jeg leser forklaringen skal det være mulig å bruke disse til navigering på iPad. Noen som har prøvd disse og kan ha noen tips? Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 11.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2015 Hva med gulesider sjøkart? Oppdatert og levert av statens kartverk sjø! Så bedre kart og oppdatert burde vel være vanskelig og finne? Eller.....? Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Krimart Svart 12.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2015 Regner med at du mener båtsportkart fra Nordeca: http://www.nordeca.com/kart/produkt_baatsport.php? Hvis du leser omtalen på Appstore ser du at de fleste er misfornøyde med denne appen. Jeg har testen den bittelitt. Synes kartene er tiltalende, men det mangler en god del funksjonalitet, det er bl.a. ikke mulig å lage en rute for planlegging av turen. (De kaller tracking for rute). Jeg har ikke opplevd de problemene som nevnes, men må inrømme at jeg ikke har brukt den mye. Har du kjøpt og lastet ned kart for området ditt? Det er også en eller annen kobling til Redningsselskapet sin app, har du kjøpt kart på båtsportkart har du dem i RS-appen, og RS nevner Nordeca som samarbeidspartner, men visuelt ser kartene forskjellige ut. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 12.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2015 Jeg har forsøkt Oslofjord, den var ok. Navionics HD var en skuffelse, penga ut av vinduet. ISailor installerte jeg istad, og herremin så bra den er :-) Fantastisk! Jeg liker måten den håndterer kartene på. Du får vite hvor kartet kommer fra, hvilken skala det er kompilert til, projeksjon, vertikalreferanser (det er 60 cm. forskjell på MSL i Norge og Sverige) og mye annet. Når Transas sender ut rettelser til proffbrukerne sine får du et lite rødt flagg i verktøymenyen. Nye kart er klare til henting. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.