Jump to content

Båtsportkart på ipad

Sealinesc29

Recommended Posts

Guest Avmønstret#

Om TS ønsker noe som ligner båtsportkart fordi han/hun er vant med å bruke båtsportkart så er alle loddskuddene på Navionics sine kart fæle. 

Selv har jeg aldri vent meg til at navionics sine kart tilsynelatende er proppa fulle av skjær og skvulpeskjær. 

Har man ikke brukt sjøkart i noen særlig grad før så tipper jeg det ikke er noe problem. 

Regner med at du mener båtsportkart fra Nordeca: http://www.nordeca.com/kart/produkt_baatsport.php?

Hvis du leser omtalen på Appstore ser du at de fleste er misfornøyde med denne appen. Jeg har testen den bittelitt. Synes kartene er tiltalende, men det mangler en god del funksjonalitet, det er bl.a. ikke mulig å lage en rute for planlegging av turen. (De kaller tracking for rute). Jeg har ikke opplevd de problemene som nevnes, men må inrømme at jeg ikke har brukt den mye.

Har du kjøpt og lastet ned kart for området ditt? 

Det er også en eller annen kobling til Redningsselskapet sin app, har du kjøpt kart på båtsportkart har du dem i RS-appen, og RS nevner Nordeca som samarbeidspartner, men visuelt ser kartene forskjellige ut. 

Jeg har forsøkt Oslofjord, den var ok. Navionics HD var en skuffelse, penga ut av vinduet.

ISailor installerte jeg istad, og herremin så bra den er :-) Fantastisk!

Jeg liker måten den håndterer kartene på.

Du får vite hvor kartet kommer fra, hvilken skala det er kompilert til, projeksjon, vertikalreferanser (det er 60 cm. forskjell på MSL i Norge og Sverige) og mye annet.

Når Transas sender ut rettelser til proffbrukerne sine får du et lite rødt flagg i verktøymenyen. Nye kart er klare til henting.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...