Jump to content

Hvor får man kjøpt xd100 olje til Evinrude

StenIvar

Recommended Posts

Hei,

Hvor får man kjøpt xd100 olje til Evinrude E-TEC G2? Er det kun hos Evinrude forhandlere, eller finnes denne oljen på forskjellige bensin stasjoner??

Nå er det jo helg, å jeg har kun 30% igjen på oljetanken, og været har vært flott i dag å skal bli enda bedre i morgen, så jeg skulle hatt litt mere olje.

Bor i Nord Trøndelag....Noen gode tips??

Her på østlandsområdet får jeg det stort sett på alle marinaer , og selvsagt hos forhandlere av evinrude. Jeg ville sjekket hos dine nærmeste marinaer,

Ellers sender Ravns Garage over hele landet tror jeg (finner nok en xd100) annonse på finn.no (men mulig det er dyrt å sende...veier jo litt)

Har du 30% av en Hallingdal kjører du opp endel bensin

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Er du nødt til å ha XD100? Er motoren din ikke blitt programert om av forhandleren din da du kjøpte den så er den i TCW3 modus , da kan du bruke alle typer av TCW3 godkjente 2T oljer.

På G2'en så anbefaler faktisk Evinrude å brue XD100 uansett programmering.  Sitter en fin klistrelapp ved oljepåfyllingen ("Anbefalt olje XD100,  XD50 kan evt brukes").

Så da tenker jeg at det kanskje er lite greit å omprogrammere den til XD100 - så bruker den enda mindre ? 

Redigert av TomF (see edit history)

Jeg er klar over at Evinrude anbefaler XD100 oljen, men dette er ikke flytende gull på flaske, skal motoren selges over hele verden så må den kunne gå på alle typer 2T oljer og det er den selvfølgelig designet for.

Men er den omprogrammert til kun Xd100 bruk da må en kun bruke denne oljen, da motoren får tillført mindre mengder olje og derved er "marginene" ikke tilstede visst du bruker en lavkvalitetsolje.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...