Jump to content

Hvordan fungerer båtføreprøven?

Benjamin98

Recommended Posts

Hei! Lest litt rundt om båtføreprøven noen steder står det at jeg kan ta det på nette,mens andre steder står det at jeg må på kurs. Så på teoritentamen kosta 1000kr å det er på nett. Jeg lærer best om jeg egenkli jobber alene og leser men greit med litt hjelp. Ossen funker det? Kan jeg ta eksamen nå uten noe kurs kun lest i bok? Syntes 25/30hk på sunwinden min gikk litt dass så tenker en 40/50hk passer bra. Har kjørt båt i 8-9år så kan en del men greit med båtføreprøven ;)

Det er ikke noe krav at man skal gå kurs for å avlegge båtførerprøven. Kravet er at man skal bestå prøven.

Men ved vårt testsenter ser vi tydelig forskjell mellom dem som har lest selv, kanskje gått et helgekurs eller i verste fall et endagskurs  -  og de som har vært med på et ordentlig kurs over lenger tid og helst med praksis.

I den første gruppen, dvs de som tar den lettvinte veien, der stryker 60% - 70%.

Har man arbeidet seg gjennom et ordentlig kurs er strykprosenten ca 30.
Men uansett så stryker mange flere etter de nye prøvene som kom denne våren, i motsetning til de gamle.

Det er Norsk Test som administrerer båtførerprøven på vegne av Sjøfartsdirektoratet og du må møte ved et godkjent testsenter og avlegge prøven. For å logge inn på testserveren og avlegge prøven må du først ha betalt eksamensgebyret som for tiden er NOK 646.

Med vennlig hilsen POSEIDON

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...