edlerpaul Startet 11.Juli.2015 Link til dette innlegget Startet 11.Juli.2015 Hei. Har en Mariner 60HK 2 takt påhengsmotor. Den er litt vrien å starte og når jeg får start på den går den i maks 5 min, så dør den ut. Det er når den er kald. Så når jeg skal starte den igjen da, starter den ikke. Venter jeg litt starter den, men dør ut ganske fort igjen. Når jeg skal legge den i plan, virker det som om den ikke får nok bensin tilførsel. Den kveler seg når jeg gir på. jeg kjørte Engine Tuner i forgasseren før dette skjedde, kan det ha noe å si. Altså for meg, virker det som den ikke får nok drivstoff til å kjøre. Noen gode forslag? Har en uke til før jeg skal ha ferie, så greit å kunne ta ferie med båten i orden:-) Sitér dette innlegget Link to post
T&P Svart 12.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2015 Enten for mykje eller for lite Åssen gassar står det i? Har den vore nedpella & gjordt rein i det siste?? Får motor for mykje bensin, under oppstart, vert gjerne pluggane temmelig fuktig, Ventar du "tørker" dei nok til at du får gnist.... Ellers så er jo det vel så godt mogeleg at du har defekte pluggar med meir.. Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 12.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2015 Prøvd å pumpe på blæra mens du kjører? Kan være bensinpumpa som er dårlig eller lekkasje på slangene\koblingene fra tank til motor. Sitér dette innlegget Link to post
T&P Svart 12.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2015 istemmes Sitér dette innlegget Link to post
mthoms Svart 13.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2015 Jeg havde et tilsvarende problem med en Mariner årstal 1988. Problemet var, at tilkoblingen mellem benzinslange og motor var ikke helt tæt. Resultatet var, at benzinpumpen trak luft i stedet for benzin ... jeg har til gode at høre om en motor, som går på luft ;-) Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 13.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2015 Slanger og koblinger fra tank er "ferskvare". må skiftes av og til. og kjøp for guds skyld ikke fra Biltema. Funker ikke i det hele tatt. Kjøp orginalt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.