soldeide Startet 11.Juli.2015 Link til dette innlegget Startet 11.Juli.2015 Ligger i Arendal og planlegger videre sørover mot Grimstad. Kan noen fortelle hvordan det er å gå kanalene rundt Hisøy. Ser greit ut på navionicskartet, men tar gjerne imot tips. Går med en Windy Grand Mistral 37. Sitér dette innlegget Link to post
knut1955 Svart 11.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2015 Hei Det finnes ingen kanaler rundt Hisøy, det er et elvedelta. Om du har en mindre båt kan du gå rundt Hisøya, og Gjervoldsøy i trange passasjer - flotte opplevelser. Sitér dette innlegget Link to post
soldeide Svart 11.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2015 Ja det er kanskje ikke kanaler men et elvedelta. Hva regnes som mindre båter her? Vil min båt på 37 fot som stikker ca meteren bli for stor? Er dette gambling eller vil dette bli suksess? Regner med at mange har gått der og det ser ut som en utrolig fin tur. Sitér dette innlegget Link to post
Cheng Svart 11.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2015 (redigert) Den leia som går inn ved Arendal og kommer ut lengst øst av de to som går sørover er bra merket med røde og grønne merker (disse vises ikke i kart da de ikke er permanente, settes ut i sommersesongen). Bør gå greit å gå rundt der med en 37-foter da sightseeingbåten MS Nidelv (lengde: 55 fot, bredde 15 fot, dypgående ca 1 meter) går rundt der. Høydebegrensing på den laveste broa (Vippa) er 3,9 meter. Ikke sikker på det vestlige utløpet når en har en 37' Edit: Her er det hvor MS Nidelv går: Redigert 11.Juli.2015 av Cheng (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
soldeide Svart 11.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2015 Takk for utfyllende svar Cheng. Dette var ruta jeg hadde plottet inn selv også, men supert å få den bekreftet. Dette tror jeg blir en knall tur. Sitér dette innlegget Link to post
Cheng Svart 11.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2015 Flott tur rund der, vil si at "ront Elva" (rundt Elva) som vi sier i Arendal er noe en "må" ha med seg når en er her med båt :-) Den gamle Windyfabrikken ligger oppe i elva om du ikke var klar over det, seiler nesten rett forbi den når du tar turen rundt elva. Ligger på koordinatene 58°26'0.2"N 8°42'45.6"E. Er ikke produksjon er der lenger, men tror at design, utvikling etc. fortsatt er der (?) -Er ihvertfall Windyflagg på brygga fortsatt. Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 11.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2015 Og nidelv fabrikken på andre siden av elva. Gikk faktisk nedi ved kitron hisøya da jeg kjørte ca 20 meter for lang til høyre på tilbaketuren til arendal sentrum. Bortsett fra denne grunna så det ut som det var dypt i leia, kunne ikke se bunnen. Det greieste er å henge seg på en lokal båt som kommer forbi, de vet hvor å kjøre Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 12.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2015 (redigert) Det går fint om du følger godt med på kart og merkene som er satt ut. Studer traseen nøye på forhånd, og er du heldig finner du noen lokale å ligge bak. Windyfabrikken lå/ ligger på Nedenes og alle windymodellene har meg bekjent gått søndre løp, mulig unntatt 52/58. Det ryktes om en frisk tur ut søndre løp med en Bora med flate hendeler en tidlig vinterdag som lagde litt ståhei, Hehe ;-) Nå har jeg for høy båt så vi kommer oss ikke gjennom, ellers hadde turen rundt hisøy vært fast rutine når man passerer Arendal. Flott tur :-) Windy På vei ut østre løp med Nedenes i ryggen. På vei inn søndre løp Redigert 12.Juli.2015 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.