Tallisman Startet 12.Juli.2015 Del på Facebook Startet 12.Juli.2015 jeg har planlagt og gå gjennom Kulleseidkanalen og videre ut i Børøyfjorden og gjennom Røyksundkanalen. Det er bare ett problem med dette og det er att jeg aldrig har gått forannevnte kanaler før . I mitt kart ser det nesten ut som det ikke er farbart i det hele tatt da kartet viser dybder på 1m min båt har dyptgående på 115cm. Lurer på om det er noen som er kjent i disse farvannene og i tillegg hvil ta seg tid og informere litt om hvordan det egentlig er og seile gjennom disse kanalene. Sitér dette innlegget Link to post
Klovn1 Svart 12.Juli.2015 Del på Facebook Svart 12.Juli.2015 Kuleseidkanalen har jeg gått noen ganger og der er det dypt nok for deg i massevis, Røyksund vet jeg ikke. Sitér dette innlegget Link to post
T&P Svart 12.Juli.2015 Del på Facebook Svart 12.Juli.2015 Det var berre for nokre dagar sidan ein utfyllande tråd om Kanalen Om eg berre var kar om å finne den att, skal eg legge ut ein link Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 12.Juli.2015 Del på Facebook Svart 12.Juli.2015 Jeg har gått Kulleseidkanalen drøssevis av ganger med min båt, mest på vinteren og delvis gjennom is.Båten er 22,2 meter lang, 6,02 meter bred og dypgående er ca 2,8 - 3,0 avhengig av bunkers etc.Du finner diverse filmsnutter på Youtube: Dette er Kulleseidkanalen.Men Røyksundkanalen der imot, det er noe annet - og der kommer jeg ikke til å forsøke å gå gjennom med denne båten :giggle: Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Seilaren Svart 12.Juli.2015 Del på Facebook Svart 12.Juli.2015 Masten min er 12.5m høy, båten 1.50 djup - og den går fint gjennom Kulleseidkanalen. Røyksundkanalen vet jeg ikke om jeg tørr? Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Skipper Worse Svart 12.Juli.2015 Del på Facebook Svart 12.Juli.2015 Du kommer deg fint gjennom med dypgående på 115 cm. Er du lite lysten på å ta sjanser, er det bare å ta turen gjennom på høyvann. Her er link til an youtube-video som "viser vei". De begynner på kanalen på 01:00:00. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Tallisman Svart 13.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juli.2015 Takk til alle som har svart og gitt meg svært god informasjon om seiling gjennom Kulleseidkanalen og Røyksundkanalen. Sitér dette innlegget Link to post
Tommy_H. Svart 13.Juli.2015 Del på Facebook Svart 13.Juli.2015 Gikk gjennom Røyksundkanalen for to uker siden med Viknes 1030 på lavvann. Ingen problemer. Båten stikker 1 meter. Sitér dette innlegget Viknes 1030 K3 [url="http://www.bergensmotorbat.no Link to post
fluefiskeren Svart 1.Februar.2017 Del på Facebook Svart 1.Februar.2017 Stort stykke om Røyksundkanalen i Haugesunds Avis i dag. Mudringsarbeidet vil være ferdig om ca 2 uker, samtidig som ferdigstillelsen av ny bru. Dybden vil nå være i underkant av 2 meter på fjære sjø, og en bredde på 10-12 meter. Desverre så vil den nye brua ha lik seilingshøyde som den gamle, så seilbåter må fremdeles gå rundt. Så er det bare å håpe da at det kan bli ordentlig drift av gjestebryggeanlegget også. Uansett så medfører arbeidet som er gjort en stor forbedring for å passere kanalen, en tur jeg varmt anbefaler. Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 2.Februar.2017 Del på Facebook Svart 2.Februar.2017 Jeg har gått gjennom Røyksundkanalen med en Saga 35, den stakk 1,30m og det gikk ok. Hvis du er i tvil er det jo greit å gå når det er flo (høyvann). Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.