Jump to content

Hvilke propell Merc 383 v8.

Bmwx1xdrive25d

Recommended Posts

Har fått satt båten på vannet etter omfattende oppgradering.

Båten er en Hydrolift F23, med Mercruiser Alpha one gen 2 drev.

Motor er ny, med nybygget 383. Vil anta at effekt ligger på 330-350 hk.

Drevet er helt nytt, og med utveksling 1,62.

Før jeg tok opp båten før oppgradering var det en Merc 350-260 hk som satt i. Vet ikke utveksling på gamle drevet, men vil tippe det er 1,47 eller 1,62.

Der satt det en Ballisic propell 14-1/2-23. Tror ikke denne motoren yte slik den skulle helt. Fikk 4200 omdreininger og i underkant av 50 knop.

Men, på vei for å ta den opp, røk propellen. Huben løsnet fra propell, og er kapeutt. Har en nødpropell jeg kjører med nå, som jeg ikke kan se noe merking på .

I og med at jeg ikke får brukt den jeg vet utveksling på, er jeg litt usikker på hvilke propell jeg trenger. Propellen jeg bruker nå, er tydeligvis mindre stigning enn den jeg hadde, for må ha en del mer turtall for å få den i plan, og turtall forsvinner opp om jeg gir på skikkelig. Om jeg ligger på 3000 og gir på en del, forsvinner den fort opp på 4500 uten at en kjenner spesiell hard aks.

Så denne er tydelig for liten.

Har lurt på følgende alt:

Ballistic 14-1/2-23

Ballistic 14-1/2-24

Ballistic 14-7/8-25.

Er propell med 4 blad noe som kan passe?

Noen som har noen ide hva som kan være en begynnelse ?

Redigert av Bmwx1xdrive25d (see edit history)

Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...