Mariushh Startet 13.Juli.2015 Link til dette innlegget Startet 13.Juli.2015 Vi er 3 voksne kompiser som prater om å spleise på en speedbåt opp til kr 70.000,- Vi treff hverandre på sjøen som ungdom og ønsker å hoppe og ha det moro i Oslofjorden. Vi bor alle ved sjøen i Bunnefjorden så det er begrenset med hvor høy sjøen blir. Vi ønsker en tøff båt med plass til 5 stk og garantert over 50 knop med 2 ombord. Vi skal kjøre Cleaver og kanskje lift? Fotgass er en selvfølge. Så for oss Yamaha 90-150hk. Har hørt at disse båtene er lagd for motorer i den størrelsen. Har noen erfaringer med T20/Tintorera(av et slag, forskjeller der også har jeg lest)? Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 13.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2015 T/F/R 17-18-20 er innenfor budsjettet da. Tintorerraen er vesentlig mindre/smalere. T'ene er oversakende brede for å ha vært brukt som løpsbåter. Oslofjorden er lang, fler av båtene har vanntank, og alle slår uansett det meste av moderne båter på sjøegenskaper. Finn en uten så mye feil i glassfiber, med en motor dere tester nøye. 50 bør det meste klare uansett, gamle 20'en min var ekstremt ustabil over 75 og farlig, men gøy. 3b race spec (90hk yamaha) 20 klarte vel rundt 60 med 2 mann om jeg ikke husker feil? Sitér dette innlegget Link to post
Mariushh Svart 13.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2015 Takk for svar. Jeg heller mest mot T-20. Fatter eide halve Hydrolift på slutten av 90-tallet så har hatt det MYE moro med disse. Dvs jeg har aldri kjørt båter eldre enn F-23. Med vanntank, mener du trim-tank? Stor effekt av dette i høy sjø? Noen spesielle forskjeller på 17-18-20? Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 13.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2015 vanntank, trimtank, whatever tank! ja det har drøyt mye å si i sjø. 20 er en vesentlig større båt enn 17, spørs hvor mange kompiser du får med, 4 karer i 17 er litt.. tjaaaaa 5 er enda mer tja. 18 har jeg aldri testa. R/T er ofte mangelen på fenderlist, støpt støtte under dekk, og R har vanntank standard, i praksis er det ikke så forskjell til kosekjøring. mangelen på støtte av fordekket på R modellene gjør at du krabber, ikke går der. Sitér dette innlegget Link to post
Mariushh Svart 13.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2015 Jeg skal nok ikke ha R. Den er vel støpt i Carbon el.noe? Hva med lift? Er det et must til morokjøring? Trimmet 90hk, er det å få tak i? Holdbart? Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 13.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2015 90 var kun p.g.a. 3B reglene, de fleste nå har v6'ere av ymse sort, anbefaler det, men 300hk var litt mye husker jeg.. 150-250 er bra. Sitér dette innlegget Link to post
Mariushh Svart 13.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2015 Hmm, så du mener 90hk blir for puslete? Vil unngå for høye drivstoffavgifter og farlig båt. En av kompisene mine har litt få sperrer.. Kanskje se etter 130-150hk da? Hvor mye mer drikker en slik V4 tror du? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.