Jump to content

Windy 9800 med AQ211 og 290 DP drev, mangler kraft over 2500rpm

Cruise1

Recommended Posts

Et lite spørsmål vedr Penta AQ 211 med 290 DP drev. Disse har jeg 2 av men den ene vil ikke helt det jeg vil. Når jeg runder 2500 o/min så vil den liksom ikke mere når den er i gir. På tom gang er det ikke noe problem. Byttet til B8 propeller før jeg la den ut men kan liksom ikke helt se at det skal ha noen betydning siden den ene motoren går som den skal. Kan jeg ha satt dem på feil? Tenkte å bytte bensin filter også. Har noen av dere vært borti dette før?

Takk for svar.... Før satt det på B6 propeller. Tennpluggene ble byttet ifjor samtidig som det ble satt inn elektronisk tenning. Motoren starter som den skal og har ikke noe problemer med å ta imot gass når den ikke står i går.  Nå i år er det bare satt på disse nye propellene.

Du kan no ikkje seriøst meine at før når du hadde B6 propellere og begge motorene i full vigør så toppet du på 4300 på begge (som er heilt perfekt)  og nå med B8 topper du fortsatt heile 4200 med bare en & enhalv motor på den eine og 2500 på den andre. Eg kunne forstått det med crappy sp propellere som spinner ut men ikkje med dp.

At du skal greie 45 knop med denne ekvipasjen høres heilt usannsynlig ut

Redigert av Bearded Beast (see edit history)

du skriver at det ble satt inn elektronisk tenning. Er tenningsinnstillingen kontrollert med stroboskop? Kan det enkes at  tenningstidspunkt er litt forskjellig? Om ene motoren har for lite fortenning, kan det gi store utslag i effektutvikling. Er det vakuumklokke på fordelerene på disse? Sjekk vakuumslanger, i så fall.  Lykke til! 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...