maraas1984 Startet 15.Juli.2015 Link til dette innlegget Startet 15.Juli.2015 Hei alle sammen. Jeg har ett problem i og rund den dysen som har sensor. Jeg har originalt diagnose verktøy, og får opp at det ikke er kontakt med denne. Husker ikke helt men lurer på om koden var 1201 eller 07. Den lokale dealeren sa at de ofte fikk opp den koden på tette filter, så jeg gikk over tank, tilførsel og bytta filter, men jeg får fremdeles ikke slette koden, så da ligger vel feilen i sensoren eller i ledningen fra dyse til motorstyring. Så til mitt spørsmål: Kan noen forklare meg hvordan jeg kan måle motstanden i sensoren i dysa? Altså hva målapparatet skal stå på, og hva verdi den skal ha? Jeg vil gjøre dette så jeg er sikker på det er dysa før jeg kjøper ny, da den koster 9000,- Å vist noen vet om plasser den er billigere, fortell det gjerne:) Ha en fin dag. Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 15.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2015 Må du skifte dyse så får du den billigere på ebay ? Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Teerex Svart 15.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2015 Såvidt jeg vet går det ikke å måle med normalt måleutstyr om dysesensoren er i orden. Motoren går vel i nødmodus om sensoren er defekt. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
maraas1984 Svart 15.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2015 Skal vel ha en viss motstand vist den er i orden, altså ohm Sitér dette innlegget Link to post
maraas1984 Svart 15.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2015 Jeg vet det finst verdier på dette, har målt andre sensorer før jeg fikk meg diagnose tool. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 15.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2015 noen tips her kanskje http://www.ybw.com/forums/showthread.php?198343-Help-mercruiser-4-2L-D-Tronic-wont-rev-past-2500rpm-under-load Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
maraas1984 Svart 16.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2015 Takk til de som har skrevet, fått svar av en kompis 90-100 ohm vist den er i orden, skal måle i morgen Sitér dette innlegget Link to post
ferot Svart 18.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2015 Hei, jeg hadde et tilsvarende problem for noen år siden. Skiftet dyse 1 uten at problemet ble løst. Det viste seg å være rpm sensoren som bråket på grunn av rust på svingkransen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.