FredT Startet 15.Juli.2015 Link til dette innlegget Startet 15.Juli.2015 (redigert) Hei dere, Har vært borte herfra en stund - har hatt et bobil-intermezzo - men har tatt til vettet igjen ;-)) Nettopp overtatt en eldre Comfort 32 seilbåt - en perle av en båt faktisk. Kjempefornøyd - mye ser ut som det kom fra verftet i fjor! Båten har kraftige aluminiums-kryssholt for og akter - skrudd fast i aluminiums rekkelist samt gjennom dekket - som båter av mange fabrikat fra den tiden har. Jeg vil svært gjerne montere ett par spring-kryssholt midtskips, men ønsker helst å montere samme som de eksisterende. Så spørsmålet er om noen vet om/hvor slike eventuelt fremdeles kan skaffes? Har prøvet å laste opp bilde av kryssholtet men tror ikke det lykkes. Joda - prøve og feile ;-)) https://baatplassen.no/bildearkiv/2/2351/pullert.jpg Redigert 15.Juli.2015 av FredT (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole Link to post
Lazyjack Svart 15.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2015 http://www.hjertmans.se/produkter/inredning-dacksutrustning/mantag-pulpit/relingslist-aluminium/relingslist-aluminium-4m Sitér dette innlegget Link to post
FredT Svart 15.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2015 Takk for svar. Kryssholtet som er avbildet der kunne nok fint brukes. Men såvidt jeg ser er det bare selve skinnen som selges. Når jeg titter på "pollare" på Hjertmans har de ikke den typen "i løs vekt" ;-(( Sitér dette innlegget Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole Link to post
Lazyjack Svart 15.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2015 (redigert) Beklager, var nok litt rask der Disse kryssholtene ble brukt på flere svenske båter på 80-tallet, bla. Scanmar. Trosse kanskje Båtsystem hadde dem men det ser ikke slik ut. Redigert 15.Juli.2015 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Athene Svart 15.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2015 (redigert) De har "knap" i løsvekt også: http://www.hjertmans.se/produkter/inredning-dacksutrustning/mantag-pulpit/relingslist-aluminium Her i Norge er det Flak.no som er importør av disse produktene. Jeg ser ikke kryssholtet avbildet i deres katalog, men det er jo mulig å kontakte dem og spørre. ( Av erfaring koster disse produktene 2-3 ganger mer her hjemme enn hos Hjertmans...) Redigert: Ok, - jeg ser Hjertmans også har økt prisene nå, så jeg skal korrigere meg til "nesten det dobbelte her hjemme".... Redigert 15.Juli.2015 av Athene (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 15.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2015 Du får dem hos Plastimo forhandlere. Sitér dette innlegget Link to post
FredT Svart 15.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2015 De har "knap" i løsvekt også: http://www.hjertmans.se/produkter/inredning-dacksutrustning/mantag-pulpit/relingslist-aluminium Her i Norge er det Flak.no som er importør av disse produktene. Jeg ser ikke kryssholtet avbildet i deres katalog, men det er jo mulig å kontakte dem og spørre. ( Av erfaring koster disse produktene 2-3 ganger mer her hjemme enn hos Hjertmans...) Redigert: Ok, - jeg ser Hjertmans også har økt prisene nå, så jeg skal korrigere meg til "nesten det dobbelte her hjemme".... Flott, Ser de har akkurat de jeg er ute etter. Kr. SEK 719,- er et røverkjøp for en 245mm slik dings. Bor i Sarpsborg, så forstår det meste svenskene sier, men viste ikke at kryssholt/pullert heter "Knap" Sitér dette innlegget Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole Link to post
FredT Svart 15.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2015 Og da er 2 stk. bestilt for levering til avhenting Poste Restante 45201 Strømstad - Skulle sende dem i dag. Meget hjelpsom var "killen" jeg pratet med per telefon hos Hjertmans ;-)) Båtplassen er god å ha ...... Sitér dette innlegget Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.