suveren Startet 15.Juli.2015 Link til dette innlegget Startet 15.Juli.2015 Skal til Bergen nå i ferien, hvor er det best og ligge i Bergen. Vil helst slippe å ligge midt i lysløpa(zakken) Sitér dette innlegget Link to post
emma1 Svart 15.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2015 Strusshamn Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 15.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2015 Skal du ligge i Bergen så er beste plassen midt i byen, ikke nødvendig å ligge som nærmeste nabo til Zakkariasbryggen. Lurt også å holde litt avstand til partyflåten som pleier å ligge helt innerst i Vågen ved nye fisktorget( stygg bygning innerst på styrbordside når du kommer inn) Både vann og strøm tilkoblinger fungerer flott, litt støy kan en forvente ligger jo tross alt i hjertet av Norges nest største by. Det kan også hende at det kommer noen til å ligge innenfor deg eller på utsiden, men dette er normalt både sosialt og hyggelig. Av andre bynære altenativer så kjenner jeg bare til en som ikke tilhører en båtforening, gå da gjennom Damsgårdsundet og du vil se en flytebrygge med noen plasser vis a vis Vil Vite senteret, men her er begrenset med plasser tror jeg. Lykke til, mye kjekt å se i Norges vakreste by Bergen Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Bergen dørk Svart 15.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2015 Båten i gjestehavna på Hjellestad og buss til byen. Da er båten i den ytre indrefileten i fred og ro fra byens kjas og mas (hadde aldri giddet å ligge i Vågen) og dere kan samtidig reise att og fram til byen på en liten halvtime. Butikk på brygga (Bunnpris), men toppris på diesel (fyll under Askøybroen). Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Bergen Svart 15.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2015 Av andre bynære altenativer så kjenner jeg bare til en som ikke tilhører en båtforening, gå da gjennom Damsgårdsundet og du vil se en flytebrygge med noen plasser vis a vis Vil Vite senteret, men her er begrenset med plasser tror jeg. Dette er faktisk blitt et veldig bra alternativ til Vågen om du vil ha det litt roligere. Strøket rundt det gamle verftsområdet ved Puddefjorden er blitt ganske så trivelig med kafeer på kaien, butikk like ved og også Nygårdsparken er det nå fullt mulig å benytte (den er tømt for narkomane). Det er brukbar kapasitet på denne bryggen. Se spesielt etter ledige båser på innsiden. Vann og strøm på kaien og det skal også være dusj og toalett et sted på land. Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 16.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2015 (redigert) Jeg har laget noen "stubbartikler" i Båtwiki: Hjellestad Damgårdsundet .... og Strusshamn lå allerede inne :-) Veldig fint om noen kunne tatt en titt og evt redigert litt. Det trengs særlig oversikt over hva slags tjenester man finner på de forskjellige stedene, og koordinatene bør verifiseres. (Det skal være veldig enkelt å fikse dette, finn linken "rediger med skjema" og kryss av for det som er tilgjengelig). Det er også fint hvis noen kan laste opp noen bedre bilder. Det er også en egen artikkel for Bergen. Redigert 16.Juli.2015 av tobixen (see edit history) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.