storken28 Startet 15.Juli.2015 Link til dette innlegget Startet 15.Juli.2015 Det har etter vært ganske mange innlegg ang.div Alo´er.Jeg selv har en Alo 28,det sies at den er frå 74 ,men jeg har ingen konkrete bevis/info på dette. Ved å studere div bilder av båter til salgs,mener jeg at det er forskjell på noen skrog /overbygg. eg 1.Negativ hekk/nøytral hekk- 2.Tverr benk aft av ror stammen på cockpitten 3.Enkelte av overnevnte har en luke i denne. 4.Dekksluke på salongtak,men mangler på fordekk over forpiggen. 5.Jeg synes det er mykere linjer på overbygg eller ripen rundt cockpitten. 6.Saildrive/rett aksling. 7.Overgang fra With til Selden rigg. Med unntak av pkt.7 må desse ha medført forandringer på produksjons støypeformen som burde la seg tidsfeste.Mange av innleggene,spesielt Mulligans, viser stor kjennskap til produksjonssteder, men det må være mange som fremdeles lever og som kan tidsfeste evt.ombygning eller forandring av produksjonsformer eller rekkefølgen av desse. Hvis produksjonstiden var fra 1972 til 82,dvs for 43 år siden burde det være flere som kunne gi noen svar. Dette kan være en interessant emne då jeg tror det er mange i samme situasjon som meg.Håper disse spørsmålene fører frem. Sitér dette innlegget Link to post
storken28 Svart 15.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2015 Medlem Innlegg: 87 Registrert: 18.03.09 Aktiv: I dag 22:14 Det har etter vært ganske mange innlegg ang.div Alo´er.Jeg selv har en Alo 28,det sies at den er frå 74 ,men jeg har ingen konkrete bevis/info på dette. Ved å studere div bilder av båter til salgs,mener jeg at det er forskjell på noen skrog /overbygg. eg 1.Negativ hekk/nøytral hekk- 2.Tverr benk aft av ror stammen på cockpitten 3.Enkelte av overnevnte har en luke i denne. 4.Dekksluke på salongtak,men mangler på fordekk over forpiggen. 5.Jeg synes det er mykere linjer på overbygg eller ripen rundt cockpitten. 6.Saildrive/rett aksling. 7.Overgang fra With til Selden rigg. Med unntak av pkt.7 må desse ha medført forandringer på produksjons støypeformen som burde la seg tidsfeste.Mange av innleggene,spesielt Mulligans, viser stor kjennskap til produksjonssteder, men det må være mange som fremdeles lever og som kan tidsfeste evt.ombygning eller forandring av produksjonsformer eller rekkefølgen av desse. Hvis produksjonstiden var fra 1972 til 82,dvs for 43 år siden burde det være flere som kunne gi noen svar. Dette kan være en interessant emne då jeg tror det er mange i samme situasjon som meg.Håper disse spørsmålene fører frem. Bostedskommune: Sogn og Fjordane, Stryn Båtfabrikat/modell: Alo 28-år74-77? Båttype: S Lengde: 26-30 Materiale: P Til toppen av siden Sitat av/på Rapportér Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.