morten_ Startet 16.Juli.2015 Link til dette innlegget Startet 16.Juli.2015 Etter litt frem og tilbake har jeg endelig begynt på prosjektet. Kom gjerne med tips ettersom dette er første gang jeg tar i en båt/glassfiber, osv. Båten er en Halco 21 visstnok, eller en 19.. Gudene vet, stor nok ihvertfall. Motoren er en aq240a / windsor 351 med edelbrock forgasser. Skal fjases opp litt etterhvert. Drevet er 290dp med utveksling for dieselmotor, så det kan bli interessant. Sitér dette innlegget Link to post
morten_ Svart 16.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2015 Først riving: Stort sett alt av treverk er pill råttent. Sitér dette innlegget Link to post
morten_ Svart 16.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2015 Hel** å fjerne polyesteren fra akterspeilet etter at kryssfineren var saget ut. Bildet er etter ca 10 timers jobb. Sitér dette innlegget Link to post
morten_ Svart 16.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2015 Jord.. Var stort sett det som holdt taket. Så jeg gjorde første forsøk på å bygge nye forsterkninger i polyuretan. Noe jeg aldri har gjort før, så kom gjerne med innspill! 20mm polyurethan skive 3 lag med 450g duk på hver side av skiven. Limt på med epoxy. Klemmes hardt og etterteites 2 ganger den første halvtimen. Herder på 7 dager i temperaturen her. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 16.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2015 Det er en Halco 19. Og det er en igrunn en møkkabåt så vil anbefale å stanse heile prosjektet før du tar det Beyond the point of no Return. aq240 har turtallregister som en diesel så det skal du ikkje bekymre deg så mykje for Sitér dette innlegget Link to post
morten_ Svart 16.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2015 Hvorfor er det en møkkabåt? Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 16.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2015 (redigert) Den eier ikkje sjøegenskaper man setter pris på overhodet. Ser den den minste krusning på sjøen så belønner den deg med store smell. Og har den hørt nyss om et lite vindpust svarer den med å legge seg rett over på siden som der ikkje er nåken morgendag. Skoget er for bredt og flatt i forhold til lengda og har en stutt baug. Har en sånn sjøl som nr2 båt og det er igrunn bare sorgen. Fikk meg en annen båt med meir normalt skrog og satt en 10hk på Halcoen og bruker den bare til fiske rett utføre døra. Redigert 16.Juli.2015 av Bearded Beast (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TimJ Svart 16.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2015 Har en 19 fot Halco selv som skal selges så fort jeg kan, er nesten ferdig med å bygge om til utenbordsmotor. Men som andre her sier, veldig rart skrog på den... 250cm bredde på 19 fot er nok litt spesielt.... Sitér dette innlegget Link to post
morten_ Svart 30.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2015 Da har jeg valgt å avslutte prosjektet og båten gies vekk til førstemann nå. Frakt kan ordnes, motor, henger og drev kan kjøpes. Kjøpte meg heller en draco 25 twin cab, og har nå en ny utfordring med å få den til bergen fra kragerø. Sitér dette innlegget Link to post
TimJ Svart 30.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2015 Bra valg???? Grusomme båter, rett og slett:-) Draco er mye bedre, en båt som faktisk er verdt noe og som det er verdt å gjøre noe med?? Sitér dette innlegget Link to post
000 Svart 30.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2015 ligger motor drev ute på finn? Sitér dette innlegget Link to post
T&P Svart 30.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2015 Sys eg så ei salsannosne på dette prosjketet igår på Finn Kanksje TS vil leggje inn ein link sjølv Sitér dette innlegget Link to post
000 Svart 30.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2015 ja såg det. Står over eg Sitér dette innlegget Link to post
T&P Svart 30.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2015 Fann han, Fin "gies bort" pt på side 2 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.