Jump to content

Prosjekt: Halco 19/21 med windsor 351/290dp

morten_

Recommended Posts

Etter litt frem og tilbake har jeg endelig begynt på prosjektet.

Kom gjerne med tips ettersom dette er første gang jeg tar i en båt/glassfiber, osv.

Båten er en Halco 21 visstnok, eller en 19.. Gudene vet, stor nok ihvertfall.

Motoren er en aq240a / windsor 351 med edelbrock forgasser. Skal fjases opp litt etterhvert.

Drevet er 290dp med utveksling for dieselmotor, så det kan bli interessant.

bilde

Jord.. Var stort sett det som holdt taket. Så jeg gjorde første forsøk på å bygge nye forsterkninger i polyuretan.

Noe jeg aldri har gjort før, så kom gjerne med innspill!

20mm polyurethan skive

3 lag med 450g duk på hver side av skiven.

Limt på med epoxy.

Klemmes hardt og etterteites 2 ganger den første halvtimen.

Herder på 7 dager i temperaturen her.

bilde

Den eier ikkje sjøegenskaper man setter pris på overhodet. Ser den den minste krusning på sjøen så belønner den deg med store smell. Og har den hørt nyss om et lite vindpust svarer den med å legge seg rett over på siden som der ikkje er nåken morgendag. Skoget er for  bredt og flatt i forhold til lengda og har en stutt baug. Har en sånn sjøl som nr2 båt og det er igrunn bare sorgen. Fikk meg en annen båt med meir normalt skrog og satt en 10hk på Halcoen og bruker den bare til fiske rett utføre døra.

Redigert av Bearded Beast (see edit history)
  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...