Frode Lien Startet 16.Juli.2015 Link til dette innlegget Startet 16.Juli.2015 Drivstoff røret med skruen til dysen lekker. Hvordan reparere jeg det selv? Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 16.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2015 Hva er skruen til dysen? Hvor lekker det? Høytrykksrøret eller overløpet? Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 16.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2015 Dette er en brennstoffventil hvor "dysen" er ytterste del av denne og spreder brennstoffet inn. Koblingen på toppen er overløpet og har vanligvis to kobberpakninger som kan glødes og vil da sikkert bli tett. Høytrykks-røret går inn å venstresiden. Er det det som lekker kan du prøve å teite forsiktig på det. Hjelper ikke det må du nok skifte rør. Sitér dette innlegget Link to post
Frode Lien Svart 16.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2015 Da må jeg skifte rør. Lekker fra "høgtrykks" røret, var det det du kallete det.lekker uansett og jeg strammer. Er det vanskelig og hvor får jeg deler ? Sitér dette innlegget Link to post
Frode Lien Svart 16.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2015 Det jeg lurer på kan jeg gjøre dette selv eller blir det billigste og leie mekanikker. Er det noen som har byttet diesel rør før ? Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 16.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2015 Ikke godt å si hvem som kan levere deler før vi får vite hvilke motor det er snakk om. Om det er vanskelig eller ikke det kommer an på ditt kompetanse/erfaringsnivå mhp. mekking og om du har det nødvendige verktøy. Hvorvidt du får det tett eller ikke vil avhenge av om det er høytrykksrøret eller setet på innsprøytningsventilen som røret skal tette som er skadet. Høytrykksrøret skal ikke stå I spenn og gå beint inn på setet før overfallsmutteren på røret trekkes til. Er setet på innsprøytningsventilen skadet sliter du. Da må du skifte innsprøytningsventilen. Alternativt slipe inn setet med slipepasta. Sistnevnte er jobb for en fagmann. Sitér dette innlegget Link to post
Frode Lien Svart 16.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2015 Bmc Thornycroft 60 hk. Så får ikke lett tak i deler. Menn gjenger rør alt ser bra ut. Ingen riper slark eller spenn på rør. Men paknings pasta får og tette er det dømt ? Og lekker den får at dysa er tett kanskje? Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 16.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2015 http://www.kdtrading.no/ Her får du dele til BMC Om du bruker noe form for tettemiddel på anslutningen ber du om trøbbel.Her skal det være metal/metalltetning. Intet annet duger. Lekker det så er der en skade, men det er ikke sikkert det er så lett å se. Om dysa er tett og at det er årsak til lekkasjen, tvilsomt. Regner med at motoren går på alle sylindrene. Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 16.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2015 Når eg ser på dette bildet, so lurer eg på om overløpsslangen buler ut i øvre billedkant. Eg håper at eg tar feil der, men i så fall so er det ein lekkasje sim venter på å oppstå Magne Sitér dette innlegget Link to post
Frode Lien Svart 16.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2015 Ok, takker for svar ? da er det bare og skru. Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 17.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2015 Kan være at et lokalt diesel-verksted (om du har det i nærheten) kan lage et nytt rør til deg. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Lazyjack Svart 17.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2015 Som Jens_P sier, et diesel verksted lager nytt rør til deg. Ta med deg det gamle så får du det riktig. Du bøyer det lett til selv men husk at det må komme rett inn på dyseholderen(90 grader), ellers blir det vanskelig å få det tett. Husk også at rørene må klamres så de ikke vibrerer med tretthetsbrudd som resultat. Returslangen som "buler" tror jeg bare skyldes at den ytre armeringen er herjet litt med. Sitér dette innlegget Link to post
Frode Lien Svart 17.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2015 Ok, finne diesel verksted, ta med røret ? får god hjelp hær på båtplassen altså :) retur slangen fant jeg ut var tett i enden før diesel tanken. Men det var røret som var herjet med som fikk det til å se større ut. Deilig og få vekk eventuelle feil før tur i gjenn ? Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 17.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2015 Du burde også demontere ventilen, så kan verkstedet trykkprøve hele stasen...fordi feilen/skaden/lekasjen kan også ligge i tettningsflata på br.ventilen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.