Jump to content

diesel dyse lekker "reparere"


Frode Lien

Recommended Posts

Dette er en brennstoffventil hvor "dysen" er ytterste del av denne og spreder brennstoffet inn. Koblingen på toppen er overløpet og har vanligvis to kobberpakninger som kan glødes og vil da sikkert bli tett. Høytrykks-røret går inn å venstresiden. Er det det som lekker kan du prøve å teite forsiktig på det. Hjelper ikke det må du nok skifte rør. 

Link to post

Ikke godt å si hvem som kan levere deler før vi får vite hvilke motor det er snakk om.

 

Om det er vanskelig eller ikke det kommer an på ditt kompetanse/erfaringsnivå mhp. mekking og om du har det nødvendige verktøy.

 

Hvorvidt du får det tett eller ikke vil avhenge av om det er høytrykksrøret eller setet på innsprøytningsventilen som røret skal tette som er skadet.

 

Høytrykksrøret skal ikke stå I spenn og gå beint inn på setet før overfallsmutteren på røret trekkes til.

 

Er setet på innsprøytningsventilen skadet sliter du. Da må du skifte innsprøytningsventilen. Alternativt  slipe inn setet med slipepasta. Sistnevnte er jobb for en fagmann.

Link to post

Som Jens_P sier, et diesel verksted lager nytt rør til deg. Ta med deg det gamle så får du det riktig. Du bøyer det lett til selv men husk at det må komme rett inn på dyseholderen(90 grader), ellers blir det vanskelig å få det tett. Husk også at rørene må klamres så de ikke vibrerer med tretthetsbrudd som resultat.

Returslangen som "buler" tror jeg bare skyldes at den ytre armeringen er herjet litt med.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...