Jump to content

Sjøsetting.

Majali

Recommended Posts

Den store dagen på våren ble gjennomfør i går med god hjelp (Tusen takk "tomsnes") så er det en lek å sjøsette trebåter også.

Lensepumpa fant ut at den skulle starte etter en halvtimes tid for å spytte ut noen få liter... og i dag har jeg ikke sett at den har startet i det heletatt( Var en liten tur med familien i ettermiddag... :smiley: )

Foruten litt ladeproblemer så virker alt som det skal

Det jeg var mest spent på var lydisoleringen min, dette viste seg å gi litt mer uttelling enn jeg hadde turt å håpe på, og det var deilig, nå kan vi tilogmed sitte oppå volvoen i marsfart og føre samtale med "innestemme"!

Nytt av året var også alt av inredning/motorkasse, dørker og kalesje.

....og noen strøk til med lakk da....

Så nå gleder jeg meg til Horten-Treffet og resten av en deilig sesong på vannet.

Legger ved noen bilder også...

BildeBildeBildeBilde

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Det var en flott båt du har Erik!

Må si jeg synes de gamle plattgatterne er gromme.

Det var en Furuholmen 32 foter jeg vokste opp i, dvs fatter hadde en slik en fra 66-73 og vi tilbrakte mye tid på fjorden i den.

Den ble desverre solgt pga av at de skulle bygge hus og turte ikke å sitte med den av økonomiske grunner, noe han har angret på senere da han mener at de hadde greid seg allikevel.

Mener å huske at han sa han solgte den for 15000,- noe man sikkert kan gange med 10 etter dagens priser.

Fin var den iallefall.

Mvh

:flag:

Redigert av firefighter (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...