Jump to content

Bytte løse kalesje-trykknapper

skyhawk

Recommended Posts

Det er ingen skrue i midten av disse - trolig naglet?...

Jeg har funnet en type som ligner noe på Ebay (den er skrudd inn)

Problemet er at det er 2 lag med glassfiber bak her, slik at jeg ikke kan se baksiden av denne delen.

Det virker ikke som om de kan være lett å få ut heller (de er bare løse). Vil det bli mye skade om jeg prøver å presse dem ut?....

Blir ikke helt klok på dette systemet. De fleste som jeg finner via google ser slik ut: http://i.ebayimg.com/images/i/120785388345-0-1/s-l1000.jpg

Båten var ny i 2007 - amerikansk produsert

Redigert av skyhawk (see edit history)

kan være popnaglet fast...?  

vanskelig med slike, de har en tendens til å løsne litt etter en tids bruk.    Kan evt. bore ut naglen (ikke så lett det heller om den er så løs at den går rundt) , sparkle i hullet og bore opp på nytt og ny skrue/nagle

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Viss det er popnaglar som er brukt, så kan du bora vekk ytterdelen slik at kalesje-knappen løsnar, deretter festar du knappen i same holet med ny popnagle.

Den gamle naglen vil falla ut på innsida av plata.

Viss mulig, vil det vera ein fordel med ei skive på baksida av naglen, dette vil forhindra at festet løsnar på nytt.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...