skyhawk Startet 16.Juli.2015 Link til dette innlegget Startet 16.Juli.2015 Jeg registrerer at noen av trykknappene (spesiellt den delen som er festet til skroget) er løse på båten min. Er det noen måte å feste disse på - evt kan disse erstattes? Evt - hvilke verktøy trenger jeg for å rette på dette? Delen av knappen som dette gjelder er merket på bildet. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 16.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2015 hvordan er de festet i glassfiberen? skrudd? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
skyhawk Svart 16.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2015 (redigert) Det er ingen skrue i midten av disse - trolig naglet?... Jeg har funnet en type som ligner noe på Ebay (den er skrudd inn) Problemet er at det er 2 lag med glassfiber bak her, slik at jeg ikke kan se baksiden av denne delen. Det virker ikke som om de kan være lett å få ut heller (de er bare løse). Vil det bli mye skade om jeg prøver å presse dem ut?.... Blir ikke helt klok på dette systemet. De fleste som jeg finner via google ser slik ut: http://i.ebayimg.com/images/i/120785388345-0-1/s-l1000.jpg Båten var ny i 2007 - amerikansk produsert Redigert 16.Juli.2015 av skyhawk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 17.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2015 kan være popnaglet fast...? vanskelig med slike, de har en tendens til å løsne litt etter en tids bruk. Kan evt. bore ut naglen (ikke så lett det heller om den er så løs at den går rundt) , sparkle i hullet og bore opp på nytt og ny skrue/nagle Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Havlengt Svart 17.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2015 Viss det er popnaglar som er brukt, så kan du bora vekk ytterdelen slik at kalesje-knappen løsnar, deretter festar du knappen i same holet med ny popnagle. Den gamle naglen vil falla ut på innsida av plata. Viss mulig, vil det vera ein fordel med ei skive på baksida av naglen, dette vil forhindra at festet løsnar på nytt. Sitér dette innlegget Link to post
skyhawk Svart 17.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2015 Takker for svar. Jeg skal se på dette (det er nok benyttet popnagler). Da blir vel utfordringen å finne riktige størrelser på delene i klikksystemet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.