Tempo Olsen Startet 17.Juli.2015 Link til dette innlegget Startet 17.Juli.2015 Hei.Eg har en Mariner 40hk, fra ca 1985.Den fungerer helt fint, men har i det siste sluttet og låse seg ved bakking. Dette resulterer i at påhengsen løfter seg ut av vannet, og det ser veldig lite lurt ut! Noen som har en formening om hva som kan være galt?og kan forklare på en grei måte hva eg kan gjøre? Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 17.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2015 Regner med du har manuell tilt på denne. Da skal det vel være en hake du slipper fri når du bikker den opp. Denne skal låse fast motoren Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Jon-Kåre Svart 17.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2015 Regner med du har manuell tilt på denne. Da skal det vel være en hake du slipper fri når du bikker den opp. Denne skal låse fast motoren Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Lett match Svart 17.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2015 Eller så mangelr "tiltepinnen". Det skal sitte en stålstang i bakkant av motoren. Denne er til å flytte på slk at motorens vinkel kan endres. https://baatplassen.no/bildearkiv/17/17185/tiltepinne.jpg På bildet ser du noen hull nederst til høyre på motor braketten, sjekk at det er en pinne i denne. Sitér dette innlegget Link to post
Tempo Olsen Svart 17.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2015 Er manuell til på denne ja. Hadde tiltepinnen ute og skiftet låsen på den + justerte tilten. Kan eg ha gjort noe galt når eg monterte pinnen på plass igjen? Ser det er et lite tynt stag bak på motoren, skal dette kobles på tiltepinnen? Sitér dette innlegget Link to post
Tempo Olsen Svart 24.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2015 Ingen videre forslag? Sitér dette innlegget Link to post
tronds63 Svart 24.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2015 Hvis tiltpinnen er litt bøyd så er det ikke sikkert haken låser seg fast i den når du legger inn reversen.Det tynne staget løser ut haken når den står i forovergir. Ta båten opp på henger og studer systemet litt så skjønner du hvordan det skal fungere. Sitér dette innlegget Link to post
simon_a Svart 25.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2015 Stagene holdes på plass av noen splinter/bolter. Sjekk at disse står i riktig posisjon. Jeg har tilsvarende greier på min, der må jeg bak og fikle litt med dette rett som det er, bruker ikke verktøy engang. Jeg husker ikke helt hvordan det ser ut bak der, men om du tar et par bilder er jeg sikker på at dette ordner seg Sitér dette innlegget Jo mer det bråker, dess gladere jeg blir! 2-takt er best! Zippen skal hete -Slick-.. Link to post
paxo Svart 25.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2015 Hvis den er som Mercury, er det en mekanisk lås som slår inn når du setter motoren i fri og revers. Mener den kan justeres, men den kan også henge seg opp. Den ene motoren min må gires langsomt fra forover til revers, ellers låser den ikke. Skal se på det til høsten. Sitér dette innlegget Link to post
Tempo Olsen Svart 25.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2015 Tiltepinnen er ikke bøyd, har kontrollert den. Denne motoren skal etter hva er har blitt fortalt være en yamaha med mariner logoer på! Får prøve og studere det litt til men vanskelig og se når den ligger på sjøen og får den ikke opp Før etter sesongen. Legger ved et bilde, av tilsvarende motor Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.