Jump to content

Hjelp med båtplass Kristiansand noen?

Navic II

Recommended Posts

Hei. Vi har endelig kommet oss til Kristiansand. Har kjørt over to dager med to små barn fra Stavern og ned hit. Når vi endelig kommer til gjestehavna er det fullt, og vi har omsider havnet utpå en liten seilbåt, som ikke likte å ha en på vår størrelse utpå, og hun ville heller ikke bytte. Det er også svært vanskelig å få våre to små barn fra vår båt og over til land med alle tau, wirer etc som dingler dra masta her. Så jeg spør her på forumet, er det noen her som har reist bort sin kan avse sin plass til oss? Betaler selvfølgelig for det! Vær så snill og si ifra om dere har noe. ?

Sap jeg har leid en båtplass ja så jeg holder meg stort sett unna gjestehavna..

Skal plukke med alle varmegradene jeg finner å ta de ned ned.. Har bestilt to uker med sol nå...

Avgang søndag når jeg våkner.. 850 km å kjøre:) båten er klar:)

bilde

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Var også innom gjestehavna i ettermiddag, men noe senere. Ringte for å høre om det var plass, noe de bekreftet. Da jeg spurte om hvor, kunne de ikke svare. Å gå ut på bryggene var ikke en del av jobben, sa hun. Høres ut som om betjeningen kunne erstattes av en betalingsautomat. Vi endte i stedet opp på Stokken etter en rask tur innom gjestehavna.

@ Wabby. Vi går enten litt videre vestover not Mandal eller tilbake retning blindleia. Hadde vært hyggelig å hilse på en gang :-)

@ Tilplan. Gjestehavna i Kr S er som jeg husker den fra 25-30 år tilbake. Ikke mye har skjedd og betjeningen ser man stort ser bare i kioskluka når man betaler eller ute på runden for å purre opp manglende betaling utpå kvelden.

Strømuttak er mangelvare, og noen punkter funker ikke. Når man tar opp dette med de som tar imot havneleia får man høre at de uttakene ikke har fungert på lenge (!) og at ingen er garantert strøm og det må sees på som en bonus...

Milevis unna opplevelsen man får i f.eks Grimstad eller Arendal hvor anlegget er up to date og med en hyggelig betjening som farer rundt på bryggene og prater med folk og prøver så hardt de kan å hjelpe til og få plass til alle.

I Arendal, når jeg spurte om hvor taxiholdeplassen var, var motspørsmålet hvor jeg skulle. Når jeg sa til tannlegen, sa havnesjefen at han gjerne svippet meg oppom da han skulle ut en tur på ettermiddagen uansett, så han kunne likegodt gjøre det nå :-)

Synd egentlig, for Kr S by er en kjempehyggelig plass å være, og området med restauranter og utesteder langs kanalen er blitt skikkelig bra :-)

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Samme inntrykket vi har fått av Kristiansand gjestehavn. Jeg og frøkna er ikke særlig imponert over havna ut i fra forventningene og sammenliknet med Stavern og Arendal som vi har ligget i på tur ned.

Strøm fikk vi da koblet oss til uten problem, men vannslangen derimot var akkurat lang nok til å nå halvveis innpå første båt. Spurte i luka om de hadde en skjøt så vi kunne få koblet sammen den andre slangen som lå lenger bort. Ble henvist til claes Olsson i beste fix-det-sjæl stil.

Menmen, vi har da finni oss en plass med hyggelige båtnaboer, så da får jeg ikke klage. ser det er flere av dere som ligger her. Må begynne å tråkke en runde i havna av og til.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...