Jump to content

Honda BF2.3 - Impeller?


haknuts

Recommended Posts

Bayliner: Det du referer til er noe av det jeg fant. Et sted stod det at impelleren havarerer umiddelbart. Andre plasser står det kun at eksoses kjøles med vann, som stemmer med instruksjonsboken. Det står imidlertid ikke noe om impeller eller pumpe. Problemet er ikke verre en at det er ønskelig å kunne starte den opp på land ifm service og vinterkonservering (kjøre forgasseren tom for bensin). Kjenner jeg blir utålmodig (?) når dette ikke lar seg finne enkelt og greit ut av

Link to post

Kan du ikke helt enkelt kjøre den i et kar med vann, bøtte ell. Ta av propellen om nødvendig.

 

Det er vel dreneringsskrue på forgasseren og regner jeg med slik at du kan tappe av bensinen.

Rimelig less å komme til mener jeg å huske.

Det jeg refererte til er hentet fra et firma i England som driver med service på disse motorene.

Det er nok ingen fare med å starte motoren kort men den må ikke kjøres uten kjølevann, pga impelleren.

På innenbordsmotorer har jeg sprayet impeller og hus med CRC el eller satt inn impeller og hus med fett for å trygt kunne starte motorene i korte perioder uten kjøling.
Ville ikke sprayet CRC inn i kjøleinntaket på denne motoren da kan det raskt bli en flammekaster eller det kan bli fare for eksplosjon.

CRC ja, det er riktig.

Redigert av Bay_liner (see edit history)

Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... :yesnod:

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...