Dykker Startet 18.Juli.2015 Link til dette innlegget Startet 18.Juli.2015 Gikk fra Sandvika til Son idag. Så på webkameraet fra Son at havna var like full klokka tolv. Normalt tømmes hsvna litt da. Da vi kom ut i fjorden og satte kursen dørover blåste det og bølget unormalt mye til å være i Oslofjorden. Baugnebbet var mange gsnger under vann i bølgedalene, og båten var kondtsnt oversprøytet av høy sjø. Da vi ankom Son, fant vi en ledig plass, glad for det. Flere kom bort til ods og spurte hvordan det hadde vært der ute. Hefig svarte jeg. De sa at nesten alle hadde valgt å bli i havnatil neste dag pga vinden. Jeg sa at vinden i Son, var ingenting i forhold til det som var ute i fjorden. Det var også grunnen til at havna var smekkfull midt på dagen. Men så til spørsmålet, noen som vet vindstyrken i Oslofjorden idag? Anslår bølgene til 1,5 meter, krappe og vind fra S. Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 18.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2015 Ser endel skrivefeil i innlegget. Hadde ikke lesebrilla på meg. Kommentar fra moderator: Info til alle:Man kan redigere innlegg inntil 30 min etter at det er postet, trådstarter kan også redigere tittelen. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 18.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2015 (redigert) Her kan du se været på en målestasjon ved Gullholmen/Jæløy. Det oppdateres hver halvtime om jeg ikke husker feil, (husket feil, hver time er det) og det er også grafer for hvordan det har vært timer og dager tidligere. Redigert 18.Juli.2015 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Faxen Svart 18.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2015 I båthavna i Drøbak, var det 17,0 kl 15.08 Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
lippert Svart 18.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2015 http://vindsiden.no/gir deg mange målepunkter. Ser det har vært kast over 20 sm på Vasser i dag. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Ventus Svart 18.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2015 http://steilene.nortek.no/?dataday=last Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 18.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2015 Slik ser vindkartet til DMI ut kl 19 i kveld Her nede i Søgne Har det blåst godt til tider. Vi gikk fra Kr Sand i dag og holdt oss innenfor øyene, og selv der husket det litt på seg. Bølgetoppen ser ut til å bli i 21-tiden med opptil 4 meter signifikant utenfor Mandal og Lindesnes. Ser ut som ting skal roe seg ned i morgen ettermiddag :-) http://www.dmi.dk/hav/udsigter/havprognoser/#skagerrak Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Lars H. Svart 18.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2015 Og med 8, 10, 12 eller 14 meters sjø hadde du vel tatt en kosetur med kone og barn utpå? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Dykker Svart 18.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2015 Yepp, klar over det. Har selv vært ute i storm med orkan i kastene med 47 fot seilbåt i Danmark. Lynet slo flere ganger ned i masta og all elektronikk i båten ble satt ut. Seilbåten bak oss kullseilet, og desverre omkom skipperen på den. Så jeg har vært ute i hardt vær før. Poenget er at det blåste, og blåser uvanlig mye til Oslofjorden å være nå. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 18.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2015 (redigert) Og viktigere enn bølgehøyden er hvor krappe de er. Heller 5 meter slak havsjø enn 1,5 meter vind og strømsjø Redigert 18.Juli.2015 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bitteliten Svart 18.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2015 Om det er ti meter signifikant så er maks bølgene 20 meter. Samme hva du sier... Det er slik det er definert statistisk og matematisk :-) Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 18.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2015 Disse var krappe. Sitér dette innlegget Link to post
Klovn1 Svart 18.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2015 Jaggu tar dere fort til tårene på Karmøy. At det er mye sutring på vestlandet visste vi, men at det var så ille som hver dag var overaskende. Sitér dette innlegget Link to post
arosnes Svart 18.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2015 (redigert) Ligger værfast i sandspollen og vil hjem til moss... Turen oppover for et par dager siden hadde slitsomme krappe bølger tross moderat vind. Hørte i dag en danske bryte inn på kanal 19 om at det var en seilbåt som hadde kullseilt utenfor filtvet, to mann i sjøen. Noen som vet hvordan det gikk? Redigert 18.Juli.2015 av arosnes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 18.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2015 Kanal 19, hvorfor der? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 18.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2015 K19 er horten vts. Sitér dette innlegget Link to post
arosnes Svart 19.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2015 Det var på vts kanalen ja. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.