Jump to content

Vindstyrke i Oslofjorden idag

Dykker

Recommended Posts

Gikk fra Sandvika til Son idag. Så på webkameraet fra Son at havna var like full klokka tolv. Normalt tømmes hsvna litt da. Da vi kom ut i fjorden og satte kursen dørover blåste det og bølget unormalt mye til å være i Oslofjorden. Baugnebbet var mange gsnger under vann i bølgedalene, og båten var kondtsnt oversprøytet av høy sjø. Da vi ankom Son, fant vi en ledig plass, glad for det. Flere kom bort til ods og spurte hvordan det hadde vært der ute. Hefig svarte jeg. De sa at nesten alle hadde valgt å bli i havnatil neste dag pga vinden. Jeg sa at vinden i Son, var ingenting i forhold til det som var ute i fjorden. Det var også grunnen til at havna var smekkfull midt på dagen. Men så til spørsmålet, noen som vet vindstyrken i Oslofjorden idag? Anslår bølgene til 1,5 meter, krappe og vind fra S.

Her kan du se været på en målestasjon ved Gullholmen/Jæløy. Det oppdateres hver halvtime om jeg ikke husker feil, (husket feil, hver time er det) og det er også grafer for hvordan det har vært timer og dager tidligere.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Slik ser vindkartet til DMI ut kl 19 i kveld

bilde

Her nede i Søgne Har det blåst godt til tider. Vi gikk fra Kr Sand i dag og holdt oss innenfor øyene, og selv der husket det litt på seg.

Bølgetoppen ser ut til å bli i 21-tiden med opptil 4 meter signifikant utenfor Mandal og Lindesnes.

bilde

Ser ut som ting skal roe seg ned i morgen ettermiddag :-)

http://www.dmi.dk/hav/udsigter/havprognoser/#skagerrak

Mvh. SAP

Yepp, klar over det. Har selv vært ute i storm med orkan i kastene med 47 fot seilbåt i Danmark. Lynet slo flere ganger ned i masta og all elektronikk i båten ble satt ut. Seilbåten bak oss kullseilet, og desverre omkom skipperen på den. Så jeg har vært ute i hardt vær før. Poenget er at det blåste, og blåser uvanlig mye til Oslofjorden å være nå.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...