Jump to content

Da var det min tur. Gikk på ett skjær som nektet å flytte seg :)

bergetun

Recommended Posts

Det var synd å høre Bergetun :-(

Hvor i Nidelva var dette (fint om du kan legge ut et kartutsnitt)?

Har vært et stykke opp søndre utløp med Karma og kjørt det andre utløpet med Div båter så vet godt hvor urent det er der inne.

Tror du også bør få sjekket akslene på det drevet som var borti. Få verkstedet til å klokke de.

Skal fint lite til før de får kast som vil føre til vibrasjoner og slitasje på simmeringer som igjen kan gi vann i olja.

Om du ikke allerede er blitt slept til et verksted hadde jeg vært meget forsiktig med å kjøre med drevet som har de skadde propellene.

Lykke til. Håper båten blir fort fikset så dere kan fortsette turen.

Mvh. SAP

En av de to skvalpeskjærene til V i utsnittet ditt?

Det er vel sånn ca her. Husker jeg så noen stygge stener under den brune vannoverflaten som ga meg grøss.

bilde

De er nok dyktige, men tror ikke Marex har så mye erfaring med IPS?

Hadde uansett bedt om klokking av aksler og trykktesting. Dette blir vel en forsikringsak, så hadde stått på krava.

Kjedelige greier det her men godt å se dere tar det med godt mot :-)

Mvh. SAP

Nei, det jeg gikk på er ikke merket.  Det står en stake på det skvalpesjæret på kartet. 

I går kveld telte vi 6 stk som "slo flyndra nedi" på det merka skjæret i mørket. Vi prøvde i frebrilsk å vinke for å få de til å endre kurs, men fikk bare et vink og et smil tilbake før det smalt. Heldigvis, gikk det bra med alle sammen. Bare stoltheten som fikk seg en knekk ;)

fjordgrynt skrev On 20.7.2015 at 0.18:

bergetun skrev On 18.7.2015 at 17.18:

Nei, det jeg gikk på er ikke merket.  Det står en stake på det skvalpesjæret på kartet. 

I går kveld telte vi 6 stk som "slo flyndra nedi" på det merka skjæret i mørket.

Hva i huleste er vitsen med å "fiske" i et så urent farvann ? Står tydelig 0.1 m flere steder.

Da er det jo bare å gi på og håpe på at man hopper over. :clap:

Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop

bergetun skrev On 18.7.2015 at 16.06:

Laluna : Ja, Winrace propellers i Arendal skal faktisk være en av de beste i hele Europa sies det. Spørsmålet er jo om de faktisk har tid nå i fellesferien.

Det er ikke spørsmål om de har tid! Det er ferie! Og for oss som bor her er det nå det er best å ta ferie. Om en østlending eller vestlending trenger propell nå, så er i ikke trangen noe mindre om tre uker! God sommer, hiv dreggen og nyt sommeren i mens! :-)

Aileen ll

Chris284 skrev On 20.7.2015 at 9.58:

Hva i huleste er vitsen med å "fiske" i et så urent farvann ? Står tydelig 0.1 m flere steder.

Da er det jo bare å gi på og håpe på at man hopper over. :clap:

Dette er ikke et veldig ureint området! ta en tur til Sula på Trøndelagskysten eller på vestsiden av Smøla! der ser det ut som noen har spytta snus på sjøkarttet! Der har de gått med båt i flere hundre år før GPS`ens tid, og de hadde vel knapt sjøkart..Har selv kjørt båt ute ved Sula, men skal ærlig innrømme jeg ikke hadde gått utenfor leia der uten kjendtmann. Skal man gå på veldig urene steder er det nesten påkrevet med lokalkunnskap, det hjelper lite med alskens elektronikk når det stort sett er plass til en båtbredde i renna man skal gå.

Selv har jeg ikke støtt på moder jord ennå, men i min tid i marinen hadde vi en uheldig søsterbåt på indre Hustadvika! i 30 knop måtte man holde tunga i rett munn og helst ikke høre feil på rorordrene! hehe

Håper det ordnet seg med drevet ditt  bergetun og at det ikke ble alt for dyrt!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...