mrstennes Startet 19.Juli.2015 Link til dette innlegget Startet 19.Juli.2015 Hei. Vurderer å kjøpe en Fjord 33 Cabincruiser med en Volvo penta AQAD 40b. Den eine motoren vart det no skifta toppakninga og diverse andre pakninger og olje. Med høgt turtall og påkjenning for motoren gav den en stabil temperatur på 81 grader. Er dette normalt? Den andre motoren ligger stabilt på 88-89grader.. turtall er stabilt på begge... Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 19.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2015 81 grader er normalt, men 89.90 er på grensen til at alarmen slår ut. Dette er min erfaring. Faxen Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Lady B Svart 19.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2015 Tror nok det er 81 grader som er normalt. Det avhenger av hvilke termostater som står i motoren. I min står det to Biltematermostater på 84 grader, og motoren holder 84 når den går normalt. Det er vel vanskelig å få tak i originaltermostatene til disse motorene idag... Sitér dette innlegget Link to post
mrstennes Svart 19.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2015 Så burde eg trekke meg fra handel da? Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 19.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2015 Er det en båt du liker, til en OK pris, så er vel ikke dette en issue. Kjør en systemrens på motorens sjøvannsside, så blir nok alt OK. Faxen Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.