Faxen Startet 16.Mai.2005 Link til dette innlegget Startet 16.Mai.2005 Hei. Det er så mye kunnskap her på Baatplassen, at jeg lurte på vilke yrker, som skuler seg bak all kunnskap. Selv er jeg utdannet svakstrømsingeniør, og delvis sterkstrøm, delvis grunnet at jeg hoppet over til svakstrøm /teleteknikk. Faxen Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
jorhei Svart 16.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2005 (redigert) Er for øyeblikket vaktmester på ett kjøpesenter, men skal tilbake til skolebenken om litt over ett år. Skal bare få brukt litt tid og og ikke minst penger på båten før jeg skal studere videre Har foreløpig kun allmenfaglig utdanning. Alder 20 år Redigert 16.Mai.2005 av jorhei (see edit history) Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
Hallaron Svart 16.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2005 Fant ingen felt for optiker. Er ingeniør i optikk/optiker. Har tidligere fagutdannelse i elektronikk og toårig teknisk fagskole eletronikk. Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
Janoho Svart 16.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2005 Fant ingen valg for "it-konsulent" har IT-faglig utdannelse, 3år/bachelor, jobber med drift av servere og nettverksutstyr i Statens vegvesen. Her har jeg vært i 6 år, alder 28 år. JOH Sitér dette innlegget Link to post
Skvulpen Svart 16.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2005 Heisan! Interessant dette, men jeg synes vel du har laget yrkesbetegnelsene litt for "smalt". Det finnes hundrevis av yrker i landet, og skal du først liste dem opp så detaljert så er her dusinvis som mangler, og det blir for plasskrevende. Tror det er bedre å gruppere dem i over- og undergrupper, som f.eks. industri, landbruk, serviceyrker, administasjon, osv. For på denne listen blir mange yrker umulige å plassere, - hvor skal presten, læreren, portøren, statsråden, optikeren, vrakeren, møbeldesigneren, kemneren, kassadamen på Rimi, fyrvokteren, fjøsrøkteren, pianostemmeren, søppelkjøreren, systemkonsulenten, bruktbilselgeren, pensjonisten, osv. sette sine kryss? Og yrket reparatør, det er forskjell på en sykkelreparatør og en flymekaniker, - begge er jo reparatører... Men ikke sikkert det er nødvendig å gå så vitenskapelig til verks som her, men Skvulpen finner i alle fall ikke sitt yrke på listen din, så jeg kan desverre ikke krysse av noe som helst... I all vennskapelighet og med smilet på lur, Skvulpen, den her yrkesløse Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 16.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2005 Er ingeniør innen elektronikk og data med langt over 35 års erfaring innen mange grener, lyd, video, microkontrollere, generell data, sensorer, asdic, svakstrøm, spesialbatterier osv. osv. Fikk dessverre ikke krysset av da valgene for ingeniører var heller magert. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
John_Kr Svart 16.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2005 Yrket mitt var ikke i nærheten av de du har nevnt. Synd..... Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
NilsPils Svart 16.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2005 (redigert) God ide. Men fant ikke yrket mitt heller. Jeg er maskiningeniør med spesialitet vannturbiner. Driver mye med snekring på fritiden. Redigert 16.Mai.2005 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Jensen_fra_Vest Svart 16.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2005 Jeg er sjåfør på en kranebil (praktisk når båten skal opp) Jeg har fagbrev som maskinarbeider, men det behynder å bli noen år siden jeg har tatt i en dreiebenk, men det kommer veldig ofte godt med å ha' håndværkerbaggrund. I tillegg er jeg så heldig at jeg jobber sammen med mange snekere, så jeg "samler opp" en del tips der. Sitér dette innlegget Mvh. Jens Rytter. Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre) Link to post
vidarbre Svart 16.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2005 Fagbrev som elektriker innen bygningsinstallasjoner, og straks ferdig som elkraftingeniør. Har pusla med mekanikk og motorer siden man var liten, og er sikkert lagd i en Viksund Og holdt en del på med fritidsbåtinstallasjoner på fritida, og vært borti en del innen kommunikasjon og navigasjon gjennom kystvakta. Sitér dette innlegget Vidar Breivik "GALANT" - LA2008 - 91376075 - Neverdal båtforening '87 Saga 25 CC HT med '96 AD31P-A og DP-D1, J6 Link to post
henboe Svart 16.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2005 møbelsnekker her Sitér dette innlegget Link to post
SeaMaster175 Svart 16.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2005 Jeg er elev på almenn grunnkurs videregående skole. Alder 16 (snart 17)! M/B Gamla Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 16.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2005 Fabrikkarbeider? Nå jobber jeg med produksjon innen silikongummi, leverer bla. til Simrad. Men har jobbet som snekker,møbelsnekker,rammemaker,sveiser,datarepratør i tillegg til at jeg har vært selvstendig næringsdrivende. Nå også som "båtbygger" Sitér dette innlegget Link to post
Atco Svart 16.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2005 Jeg er flygeleder......kanskje jeg skal krysse av for flyver-politi..... Sitér dette innlegget Ord for dagen: Spis en rå Fjesing til frokost.....så skjer det i alle fall ikke noe verre DEN dagen.... Link to post
kirkes Svart 16.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2005 :nono: Hei. Savner et yrke som sikker er representert blant båtfolket. Nemlig Lærer. Før den kommer kan jeg ikke krysse av. Hilsen Kirkes Sitér dette innlegget Link to post
ok67 Svart 16.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2005 Det er bare mulig å velge ingeniør/teknikker, men ikke sivilingeniør... Er både siv.ing og ing. innen elkraft. Sitér dette innlegget Link to post
Kjell E Svart 16.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2005 Først Telegrafist, så AFIS-fullmektig, nå seniorrådgiver for systemer som Flyger-Politiet bruker Kjell. Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
John_Kr Svart 16.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2005 Det er nesten slik at vi burde latt den enkelte medlem fortalt hvilket yrke de har så lage en statestikk på bakgrunn av innkommende svar. Nå er det motsatt. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Frank v. Svart 16.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2005 Skinnesveiser + lokfører(ur 23) mvh frank v. Sitér dette innlegget Link to post
JanB Svart 16.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2005 Nei, her var det ikkje lett å finna yrket sitt, - ikkje noko i nærleiken ein gong. Saknar (minst) ein kategori for såkalla publikumsrelaterte yrke. Ideen er god, men her burde nokon starta pollen på nytt, med langt vidare (og dekkande) yrkeskategoriar. Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
Avsluttet2 Svart 16.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2005 Lærer på barne og ungdomsskole her... tj Sitér dette innlegget Link to post
Steinar S Svart 16.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2005 (redigert) Har hvert reperatør i 25 år, først på bil, så lastebil og nå båt og båtmotorer. Redigert 16.Mai.2005 av Steinar S (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 16.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2005 Ideen er god, men her burde nokon starta pollen på nytt, med langt vidare (og dekkande) yrkeskategoriar. Hvis Fax'en er enig så kan jeg slette poll'en og han kan sette den opp på nytt.(Man kan legge til en poll innen en uke etter at man har opprettet ett nytt emne.) Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 16.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2005 Mitt var heller ikke med. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Victora III Svart 16.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2005 (redigert) Bakgrunn som journalist, kommunikasjonsrådgiver og medielærer. Jobber for tiden med filmprosjekter. Det meste av tiden ellers handler om båt.. Redigert 16.Mai.2005 av Swande (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.