At-le Svart 16.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2005 Jeg er sjåførbud for aftenposten. Har jobbet som plate/sveiser i verft, opertør blandgummi-maskin og loddemaskin (kretskort). Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 16.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2005 Utdannet siv.ing elektro, men dårlig med yrkeserfaring på dette område. Mye datautvikling isteden inntil det ble 5 år med oppdragsforskning på et institutt, så 5 år alt-mulig-mann i en nyoppstartet teknologibedrift. Idag på vei til å bli patentfullmektig og i fritiden litt statsautorisert translatør og baatplassen-teknikker . Nei, jeg hadde nok mine tvil hva jeg skulle krysse av Sitér dette innlegget Link to post
mavi Svart 16.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2005 Og jeg er "student". ihvertfall når jeg har lyst. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordutsikt Svart 16.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2005 Jeg jobber som oljearbeider (skiftgående operatør), min utdannelse er maskinist og bedriftsøkonom, jobbet tidligere som innkj.sjef i et rederi (til det ble solgt) og før det operatør i petrokjemianlegg på Rafnes. Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 16.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2005 Hei. Nå er det ikke alle som synes at politiker er et yrke, men jeg er nå da inne i mitt andre 4års engasjement som ordfører. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
sirius Svart 16.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2005 Hei.Jobber som maskinist/reperatør på mottak/fryseri for pelagiske fiskeslag. Er utdannet innen mekaniske fag og automasjonsteknikk( elektronikk, pneumatikk og hydraulikk). Har vært innom skipsbygging, salg og servicetekniker på hydraulikk før jeg havnet i fiskerelatert arbeid for 14 år siden!! mvh Sirius Sitér dette innlegget Akkeladden 475 Fighter / Yamaha 55 Link to post
Hardball Svart 16.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2005 Skal ikke kritisere, slik som enkelte har for vane. Skal heller si noen ord: Jeg er Sterkstrøm installatør, har jobbet "noen" år i bla. kystverket som teknikker. Ble lei, tok ny utdannelse innen El.Kraft. Jobber nå med det meste innen E-verk. Produksjon og distribusjon av elektrisk kraft. Fortiden er jeg ute i det fri, og jobber med kraftlinjer. Skal senere ut på sommeren, igang med kabelarbeid. Vinteren brukes til bredbånds overføringer innen Vest Finnmark. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 16.Mai.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2005 Hyggelig med så mange svar, og det viser jo bredden her. Problemet var at det sto max 20 spørsmål?? Og da var det ikke lett å sortere ut hva som skulle brukes. Faxen PS! Ingar kan godt slette pollen, men hvis det er begrenset til 20 valg, så er jeg like langt....DS! Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Hanto Svart 16.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2005 Fant ikke mitt heller. Rørleggermester er jeg, jobber mye med gassinstallasjon for tiden. Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 16.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2005 Fant ikke mitt yrke heller er utdannet innen bygg og anlegg, jobbet mest med tømring/snekring og jobber nå som driftsleder for byggefirma med 12 ansatte og sist men ikke minst skulle jeg valgt på ny hadde det blitt trebyggerlinja jobb eller ikke jobb båtbygger skulle jeg blitt Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Ingar Svart 16.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2005 PS! Ingar kan godt slette pollen, men hvis det er begrenset til 20 valg, så er jeg like langt....DS! Hadde ikke forutsett behovet for mer en 20 alternativer, vil du prøve igjen hvis jeg øker det til 50....? Sitér dette innlegget Link to post
ok67 Svart 16.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2005 Burde vel hatt en avstemning i flere trinn. Ett trinn for fagområde og deretter ett for nivå: videregående, yrkesskole, fagbrev, tekniker, ingeniør, sivilingeniør, MsC, PHD, grunnfag, mellomfag, hovedfag etc.... Sitér dette innlegget Link to post
Lotus Svart 16.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2005 Kan man ikke bare anta at de rundt 6000 medlemmene representerer gjennomsnitts-Ola? (og noen ikke gjennomsnitts-Kari) Alt fra null til masse utdannelse og tusen forskjellige yrker? Hvis jeg antar det, vedder jeg på at jeg treffer bedre enn hvilken som helst poll. Båtgleden fordeler seg i yrkes- og utdanningsmessig stor bredde og stor høyde for å si det slik. 20 spørsmål egner seg ikke i denne sammenhengen. Lotus Sitér dette innlegget Link to post
Fjordutsikt Svart 16.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2005 Vi trenger vel ikke å legge inn hele CV'en vel??? Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 16.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2005 Jeg er bare en POTET jeg.... Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Fjordrafting Svart 17.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2005 Hei Fant ikke mitt yrke heller, som er systemutvikler. Men har jobbet med mye og mangt. Her er en kort liste over det jeg gjør og har gjort. - programmerer / utvikler edb - Truckfører - Vogntog - produksjonsarbeider sjokolade - produksjonsarbeider madrasser - Dykkerinstruktør - Havrafting - Dykkebåt dykkesenter - Undervannsfoto - Butikkselger Alt dette har jeg jobbet med. Blir sikkert mere forskjellig etterhvert. Det blir ikke enkelt å lage en poll for å få oversikt. Bedre med en søkbar database / datamining, da kan man finne den kompetansen man leter etter raskere. Sitér dette innlegget Har nå to yamaha F350 i drift på samme båt Link to post
ooma Svart 17.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2005 Tja, for det første vanskelig å si hvem av sine "ben" en vil satse på i en slik beskrivelse, dernest vanskelig å finne passende avkrysning. Som det fremgår har mange flere ben å stå på. Mitt yrke er av en sånn karakter at dette er naturlig. Har utdanning på høyskole/universitets nivå både militært og sivilt (og kryssende der dette passer). Finner likevel stor glede i å jobbe med grunnleggende fag til tider, som f. eks å følge lærlinger gjennom læretiden og mot fagprøven. Blir likevel litt paradoksalt å bås-sette da jeg i ene øyeblikket må diskutere elektronikk med lærlinger som grubler mot fagprøven, og i det neste arbeider med min egen masteroppgave innen akustikk. Sitér dette innlegget Oso Link to post
Marwin Svart 18.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2005 Tidligere var det kanskje mere vanlig at man utdannet seg innen et yrke og BLE der... I dag er det IKKE slik. Gamle yrker endres eller forsvinner og andre kommer, yrker de færreste har hørt om... Eller man tar videre utdannelse innen sitt yrke, eller et ganske annet.. Å legge inn sin CV her er vel heller lite aktuellt / relevant. Likevel, det er intr. å lese innleggene i strengen her; De viser at vi sammen reperesenterer en bråte kompetanse, som medlemmene kan nyttegjøre seg, også av og til UTENFOR vår felles intr.-sfære: BÅT. Sjøl fant jeg ikke noe å krysse av; Det hadde kanskje vært bedre om man hadde mulighet til å krysse av mere enn ET felt? Ettersom man blir eldre, kan mengden av yrker og arbeissteder bli ganske omfattende. For egen del: Hullkort-operatør, Microsonde-operatør, instrumenterings-ing., 22 år i sandkassa på Gløshaugen / Tyholt, undervisning flere el-tekniske felt, fra pico til giga, både på det håndfaste og det usynlige, fra Kr.sand til Hammerfest osv.osv. (Kalles visst Omflakkende Tilværelse. Deler av yrkeslivet er også hobby: Radioamatør, arbeid med vinkel og passer, dirigent, båt-elektro +++ Jobber som konsulent (= en som ikke kan gjøre det, men forteller andre hvordan!) (Dere har sikkert hørt om den gamle hann-katta som aldri var heime? Tilslutt ble den sterilisert, men fortsatt å renne ute om nettene... Eiren fant ut at den nå fungerte som Konsulent) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
MT. Svart 18.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2005 Finner ingen bås som passer. Jobber nå som teknisk tegner og produktutvikler, har tidligere arbeidet med datastyrte verkstedmaskiner. Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
Solgangsbris Svart 18.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2005 Jobber som konsulent (= en som ikke kan gjøre det, men forteller andre hvordan!) (Dere har sikkert hørt om den gamle hann-katta som aldri var heime? Tilslutt ble den sterilisert, men fortsatt å renne ute om nettene... Eiren fant ut at den nå fungerte som Konsulent) <{POST_SNAPBACK}> Konsulent er nok en tittel som burde stått i lista. Dette er jo et samlebegrep der et HAV av forskjellige arbeidsoppgaver kan defineres under. Rådgiver er en annen. Jeg er ansatt som rådgiver (?), men tror nok jeg vil definere meg som konsulent. Innen fagfeltet IT/Systemintegrasjon. Sitér dette innlegget Link to post
bolla Svart 18.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2005 jeg har en del forsjellige yrker også...men hvis det hadde vært mulig å krysse ut flere enn ett yrke hadde det jo vært enklere...men å ta bare ett yrke blir litt feil.. Sitér dette innlegget Link to post
Philonica III Svart 18.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2005 Møbelsnekker, Byggmester og takstmann Reidar Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 18.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2005 (redigert) Vil nødig være negativ,men synes det blir patetisk når hele yrkeskarrieren ramses opp......! Skjønner heller ikke hva dette har med båtliv å gjøre. Her er det vel den enkeltes erfaring med bruk,stell, og drift av båten, og hvor båten bør være fokuset. Og det har det vel såvidt jeg husker, vært en poll på tidligere..... Om jeg er dyslektiker, sykklist, direktør må/bør da være knekkende likegyldig for andre. For meg kan folk være hva ..n de vil, det er essensen i det som blir sagt og skrevet som betyr noe! Synes egentlig noen av disse pollene er med å redusere kvaliteten på dette ellers utmerkede forum. Er det ikke nok å være båtinterressert ??? Det er nok av de som vil "være noe", ellers i samfunnet! Begrepet/tittelen "båtfolk" er mye bedre. Tilkjennegi heller hva du hva du kan bidra med, eller er spesiellt dyktig til!! (da relatert til båtliv) !!!! (PS! Savner mer humor på siden!!) Redigert 18.Mai.2005 av rogeri (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Snoopy Svart 18.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2005 Finner ingen bås som passer; driver med undervisning Sitér dette innlegget Link to post
jonol Svart 18.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2005 Jeg driver med automasjon og prosesstyring. Er derfor innenfor både sterkstrøm og svakstrøm. Sitér dette innlegget Det er tryggere på havet enn på veiene ! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.