Jump to content

Hvilke yrker representerer vi her på Baatplassen?


Faxen

Med så mye kompetanse, hvilke yrker har vi?  

323 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Utdannet siv.ing elektro, men dårlig med yrkeserfaring på dette område. Mye datautvikling isteden inntil det ble 5 år med oppdragsforskning på et institutt, så 5 år alt-mulig-mann i en nyoppstartet teknologibedrift. Idag på vei til å bli patentfullmektig og i fritiden litt statsautorisert translatør og baatplassen-teknikker :wink: .

 

 

Nei, jeg hadde nok mine tvil hva jeg skulle krysse av :lol:

Link to post
Share on other sites

Hei.Jobber som maskinist/reperatør på mottak/fryseri for pelagiske fiskeslag. Er utdannet innen mekaniske fag og automasjonsteknikk( elektronikk, pneumatikk og hydraulikk). Har vært innom skipsbygging, salg og servicetekniker på hydraulikk før jeg havnet i fiskerelatert arbeid for 14 år siden!!

 

mvh

Sirius

:flag:

Akkeladden 475 Fighter / Yamaha 55

Link to post
Share on other sites

Skal ikke kritisere, slik som enkelte har for vane. :discuss:

 

Skal heller si noen ord: :drink:

 

Jeg er Sterkstrøm installatør, har jobbet "noen" år i bla. kystverket som teknikker. Ble lei, tok ny utdannelse innen El.Kraft. Jobber nå med det meste innen E-verk. Produksjon og distribusjon av elektrisk kraft.

Fortiden er jeg ute i det fri, og jobber med kraftlinjer. Skal senere ut på sommeren, igang med kabelarbeid.

Vinteren brukes til bredbånds overføringer innen Vest Finnmark.

Link to post
Share on other sites

Hyggelig med så mange svar, og det viser jo bredden her.

Problemet var at det sto max 20 spørsmål?? :confused:

Og da var det ikke lett å sortere ut hva som skulle brukes.

 

Faxen

 

PS! Ingar kan godt slette pollen, men hvis det er begrenset til 20 valg, så er jeg like langt....DS!

Fairline Mirage 29 er solgt.

Link to post
Share on other sites

Fant ikke mitt yrke heller er utdannet innen bygg og anlegg, jobbet mest med tømring/snekring og jobber nå som driftsleder for byggefirma med 12 ansatte og sist men ikke minst skulle jeg valgt på ny hadde det blitt trebyggerlinja jobb eller ikke jobb båtbygger skulle jeg blitt

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Kan man ikke bare anta at de rundt 6000 medlemmene representerer gjennomsnitts-Ola? (og noen ikke gjennomsnitts-Kari) Alt fra null til masse utdannelse og tusen forskjellige yrker? :smiley:

 

Hvis jeg antar det, vedder jeg på at jeg treffer bedre enn hvilken som helst poll. :smiley:

 

Båtgleden fordeler seg i yrkes- og utdanningsmessig stor bredde og stor høyde for å si det slik.

 

20 spørsmål egner seg ikke i denne sammenhengen.

 

 

Lotus

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Fant ikke mitt yrke heller, som er systemutvikler. Men har jobbet med mye og mangt.

Her er en kort liste over det jeg gjør og har gjort.

 

- programmerer / utvikler edb

- Truckfører

- Vogntog

- produksjonsarbeider sjokolade

- produksjonsarbeider madrasser

- Dykkerinstruktør

- Havrafting

- Dykkebåt dykkesenter

- Undervannsfoto

- Butikkselger

 

Alt dette har jeg jobbet med. Blir sikkert mere forskjellig etterhvert. Det blir ikke enkelt å lage en poll for å få oversikt. Bedre med en søkbar database / datamining, da kan man finne den kompetansen man leter etter raskere.

Har nå to yamaha F350 i drift på samme båt

Link to post
Share on other sites

Tja, for det første vanskelig å si hvem av sine "ben" en vil satse på i en slik beskrivelse, dernest vanskelig å finne passende avkrysning. Som det fremgår har mange flere ben å stå på. Mitt yrke er av en sånn karakter at dette er naturlig. Har utdanning på høyskole/universitets nivå både militært og sivilt (og kryssende der dette passer). Finner likevel stor glede i å jobbe med grunnleggende fag til tider, som f. eks å følge lærlinger gjennom læretiden og mot fagprøven. Blir likevel litt paradoksalt å bås-sette da jeg i ene øyeblikket må diskutere elektronikk med lærlinger som grubler mot fagprøven, og i det neste arbeider med min egen masteroppgave innen akustikk.

Oso

Link to post
Share on other sites

Tidligere var det kanskje mere vanlig at man utdannet seg innen et yrke og BLE der...

I dag er det IKKE slik. Gamle yrker endres eller forsvinner og andre kommer, yrker de færreste har hørt om...

Eller man tar videre utdannelse innen sitt yrke, eller et ganske annet.. :crazy:

Å legge inn sin CV her er vel heller lite aktuellt / relevant. :blush:

 

Likevel, det er intr. å lese innleggene i strengen her; De viser at vi sammen reperesenterer en bråte kompetanse, som medlemmene kan nyttegjøre seg, også av og til UTENFOR vår felles intr.-sfære: BÅT.

Sjøl fant jeg ikke noe å krysse av; Det hadde kanskje vært bedre om man hadde mulighet til å krysse av mere enn ET felt?

Ettersom man blir eldre, kan mengden av yrker og arbeissteder bli ganske omfattende. For egen del: Hullkort-operatør,

Microsonde-operatør, instrumenterings-ing., 22 år i sandkassa på Gløshaugen / Tyholt, undervisning flere el-tekniske felt, fra pico til giga, både på det håndfaste og det usynlige, fra Kr.sand til Hammerfest osv.osv. (Kalles visst Omflakkende Tilværelse. :lol:

Deler av yrkeslivet er også hobby: Radioamatør, arbeid med vinkel og passer, dirigent, båt-elektro +++

 

Jobber som konsulent (= en som ikke kan gjøre det, men forteller andre hvordan!)

(Dere har sikkert hørt om den gamle hann-katta som aldri var heime? Tilslutt ble den sterilisert, men fortsatt å renne ute om nettene... Eiren fant ut at den nå fungerte som Konsulent) :wink:

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Jobber som konsulent (= en som ikke kan gjøre det, men forteller andre hvordan!)

(Dere har sikkert hørt om den gamle hann-katta som aldri var heime? Tilslutt ble den sterilisert, men fortsatt å renne ute om nettene... Eiren fant ut at den nå fungerte som Konsulent) :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Konsulent er nok en tittel som burde stått i lista. Dette er jo et samlebegrep der et HAV av forskjellige arbeidsoppgaver kan defineres under. Rådgiver er en annen.

 

Jeg er ansatt som rådgiver (?), men tror nok jeg vil definere meg som konsulent. Innen fagfeltet IT/Systemintegrasjon.

Link to post
Share on other sites

Vil nødig være negativ,men synes det blir patetisk når hele yrkeskarrieren ramses opp......!

 

Skjønner heller ikke hva dette har med båtliv å gjøre.

 

Her er det vel den enkeltes erfaring med bruk,stell, og drift av båten, og hvor båten bør være fokuset.

Og det har det vel såvidt jeg husker, vært en poll på tidligere.....

 

Om jeg er dyslektiker, sykklist, direktør må/bør da være knekkende likegyldig for andre.

For meg kan folk være hva ..n de vil, det er essensen i det som blir sagt og skrevet som betyr noe!

 

Synes egentlig noen av disse pollene er med å redusere kvaliteten på dette ellers utmerkede forum.

 

Er det ikke nok å være båtinterressert ???

 

Det er nok av de som vil "være noe", ellers i samfunnet!

 

Begrepet/tittelen "båtfolk" er mye bedre.

 

Tilkjennegi heller hva du hva du kan bidra med, eller er spesiellt dyktig til!! (da relatert til båtliv) !!!!

 

(PS! Savner mer humor på siden!!)

 

 

 

 

 

:sailing:

Redigert av rogeri (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...