Jump to content

Forslag rimelig turbåt

Yamaha92

Recommended Posts

har ikke båtfører bevis og lurte på om dere har noen båter til ein maks 18000 kr som kan bli ein fungerandes båt til småturer , muligens langtur til oslo på sommeren neste år.

hadde vert kjekt med anonser , eventuelt noen av dere som skal selge ein grei båt .

viss de er uten påhengs så går de , har et fjell av påhengser liggendes.

tid har eg mye av.

Les litt bøker om seiling eller spør nærmeste seilklubb om å få være med noen med mer erfaring så lærer du fort. Men husk at regatta er noe annet enn tur.

Sjekket finn for Rogaland, litt magert akkurat nå. Men hvis du utvider søkeområdrt finnes det en del. F.eks denne? http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=61076618&class=2188&price_to=20000&sort=2&ref=fas

Står ikke noe om seilene, så da er de trolig gamle. Du kan jo la deg inspirere av Terje Dahl som seilte en MaXi 68 COCO LOCO til Mikronesia.

Vær forsiktig med halvferdige selvbyggerprosjekt, det kan bli dyrt. Men legg inn litt i budsjettet for å fikse på båten. Jeg ville også sett etter en nybegynnerbåt, en for racingpreget båt kan være vsnskeligere å seile. Jeg ville ialle fall unngå båt med lensetakler, dvs tau/wire som går fra bak på båten bare delvis opp i masten ( må ikke forveksles med med med akterstag som går helt opp).

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...