Ruben E Startet 20.Juli.2015 Link til dette innlegget Startet 20.Juli.2015 Hei. Har en biam 660 med 77hk yanmar. På turtall mellom 2800-3600 som er maksturtall. Ryker det svart fra eksos. Har lurt på om det kan være turboen men synes samtidig at det hadde vært rart med tanke på at jeg får maks turtall. Det jeg vet er at propellen er original fra båten var ny og blomberingen på skruen til dieseltrykk står enda på. Forslag? Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 20.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2015 Det kan være noe så enkelt som at motoren får litt lite luft! Ta av luftfilteret og ta en prøvetur og se om du ser forskjell. Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Ruben E Svart 20.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2015 Det er ikke luftfilter kun grovfilter. Uansett så er det allerede prøvd. Kjørte med åpen motorkasse for å se om det hjalp med tanke på frisk luft. hjalp ingenting ? Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 20.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2015 Det er en, eller to slanger i akterkant som går til/fra intercooloeren, litt tykke, ca. 2 tommer om en av disse har lekkasje, så ryker det enormt, den ene må som regel av for å få av luftfilter. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Kenneth 81 Svart 20.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2015 Prøvde du uten grovfilteret? På min 4jh2-hte som manglet 6-700 rpm på topp så grovfilteret litt skittent men egentlig helt greit ut, men så snart jeg tok det bort så fikk jeg fullt turtall og svartrøyken forsvant. Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Benji Svart 20.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2015 Du får fult turtall, gjør du det mens den står i gir og du kjører, eller når du har frikoblet? Ting som tyder på lite luft, feil mengde. Hva med dysene? Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Ruben E Svart 20.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2015 (redigert) Prøvde du uten grovfilteret? På min 4jh2-hte som manglet 6-700 rpm på topp så grovfilteret litt skittent men egentlig helt greit ut, men så snart jeg tok det bort så fikk jeg fullt turtall og svartrøyken forsvant. Ja prøvde uten filter ☺ Redigert 20.Juli.2015 av Ruben E (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ruben E Svart 20.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2015 (redigert) Du får fult turtall, gjør du det mens den står i gir og du kjører, eller når du har frikoblet? Ting som tyder på lite luft, feil mengde. Hva med dysene? Jeg får fullt turtall i girnår det gjelder dysene så vet jeg ikke hvordan man kan sjekke dem? Redigert 20.Juli.2015 av Ruben E (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.