Jump to content

Feilsøking på TAMD 63L som ikke vil starte


All In

Recommended Posts

Det var meg som kikket på båten, har tidligere jobbet som mekaniker på lastebiler, konklusjonen vi jobbet etter var luft i systemet da det lå mye luft der når vi gikk igang. Vi sjekket dertil etter at vi hadde fullt trykk stopp bryter samt at vi fikk tips om trykkregulator. Feilen med skivene har jeg tidligere ikke vært utfor, ønsket heller ikke tulle for mye med pumpa generelt da jeg forklarte at om det ligger en feil i den så bør en som er mer kompetent på dieselpumper enn hva jeg er se på den. Forklarte symptomer med sviktende turtall og ujavn gange slo meg først og være propp i dieseltilførsen, samt at det ble forklart at det lå gjørme i utskiller.

Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly.

Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home

Link to post
Share on other sites

Veldig snillt gjort av deg termen. Men når tempen stiger samtidig er det ofte en indikasjon på at det er feil tidspunkt på tenningen. :) eller så er det to feil på en gang.. å det kan jo og hende da.. :)

Men jeg liker virkelig at båtfolk hjelper hverandre. :)

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Men du Mateco, er du et universalgeni, eller hva er yrket. Du har jo alltid fine svar på problemer, og aldri noe tull. OBS! Jeg mener ikke dette sarkastig, men på rent allvor. Du er alltid så hjelpsom, men fornuftige svar.

Du er et unikum for båtplassen!!! :thumbsup:

Fairline Mirage 29 er solgt.

Link to post
Share on other sites

Kom over denne tråden først nå. Det er kjedelig når sånt skjer i ferien, men overfor disse kompetente motor-gutta her på BP så må man bare ta av seg hatten. Makan til å treffe rett diagnose uten en gang å ha vært i båten er bare helt utrolig ! Godt å høre at det ordnet seg i hvert fall og takk for sist(Kragerø) for øvrig  :seeya:

 

Håper du får mange flotte helger utover sensommeren og høsten med ny-båten  :thumbsup:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Grattis med kjapt salg !

Du får komme sterk tilbake når tiden er moden !

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...