Siglo Startet 20.Juli.2015 Link til dette innlegget Startet 20.Juli.2015 (redigert) Kjøpte en brukt 5 hk påhenger som ikke har vært brukt på en stund. Startet og kjørte fint i tank, men på båt viser det seg at den ruser når turtallet øker. Forstår mest sannsynlig er vulkaniseringen i navet på propellen som er røket. Klarer også å bevege propell rundt mens akslingen står i ro. Brytepinnen er hel. Hvor kan jeg få tak i en rimelig propell til denne? Eventuelt andre ting å sjekke? Redigert 20.Juli.2015 av Siglo (see edit history) Sitér dette innlegget A ship in port is safe; but that is not what ships are built for. Sail out to sea and do new things. -Grace Hopper Link to post
ivar Svart 21.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2015 enten er det brytepinne eller vulkanisering. Du mener kanskje låsesplinten i mutra? Husker ikke, er det propelleksos på disse? er det tungt å dreie propellen , og kjennes det ut som at akselen står i ro? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
T&P Svart 21.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2015 Brukt &/eller ny propell: Finn eler bruk MARKANDEN her Kor gammal er motoren? Prinsipeielt er ein anstendig service & gjennomgang av motor som har stått LENGE rimelig sjølvsagt vil eg tru...... Kan det vere gassaren som har hengt seg? Sitér dette innlegget Link to post
Siglo Svart 21.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2015 (redigert) Går kanskje litt surr i begrepene her. Med motor i gir, klarer jeg ikke å bevege akselen med propellen av. Propellen kan bevege seg fritt når den er montert - viste seg at navet inni propellen var løst - her er det en gummiforing. Bjordal og Madsen har gitt pris på 820 kr for ny originalpropell. (7,5 x 7) Skal definitivt ta en gjennomgang av motoren. Forgasseren virker ok, får den som sagt opp i turtall, men da bare spant propellen. Redigert 21.Juli.2015 av Siglo (see edit history) Sitér dette innlegget A ship in port is safe; but that is not what ships are built for. Sail out to sea and do new things. -Grace Hopper Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.