Jump to content

Hvor får jeg tak i propell til 2001 Johnson 5hk

Siglo

Recommended Posts

Kjøpte en brukt 5 hk påhenger som ikke har vært brukt på en stund. Startet og kjørte fint i tank, men på båt viser det seg at den ruser når turtallet øker. Forstår mest sannsynlig er vulkaniseringen i navet på propellen som er røket.

Klarer også å bevege propell rundt mens akslingen står i ro. Brytepinnen er hel.

Hvor kan jeg få tak i en rimelig propell til denne? Eventuelt andre ting å sjekke?

Redigert av Siglo (see edit history)

A ship in port is safe; but that is not what ships are built for. Sail out to sea and do new things. -Grace Hopper

enten er det brytepinne eller vulkanisering.   Du mener kanskje låsesplinten i mutra?   Husker ikke, er det propelleksos på disse?  

er det tungt å dreie propellen , og kjennes det ut som at akselen står i ro?  

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Går kanskje litt surr i begrepene her.

Med motor i gir, klarer jeg ikke å bevege akselen med propellen av. Propellen kan bevege seg fritt når den er montert - viste seg at navet inni propellen var løst - her er det en gummiforing.

Bjordal og Madsen har gitt pris på 820 kr for ny originalpropell. (7,5 x 7)

Skal definitivt ta en gjennomgang av motoren. Forgasseren virker ok, får den som sagt opp i turtall, men da bare spant propellen.

Redigert av Siglo (see edit history)

A ship in port is safe; but that is not what ships are built for. Sail out to sea and do new things. -Grace Hopper

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...