Jump to content

Sabb 18hk, vribar propell som ikke vrir seg frammover.

sjømanneven

Recommended Posts

hallo, jeg har kjørt hjem ny kjøpt tresnekken hjem (nesten).

jeg kjørte feil for jeg har båtplass i elven, så tok den bakover. og  når jeg gjorde det så gjekk hele roret rundt og kræsja i flagget, også stoppet motor. 

nå vil ikke propellen vri seg frammover. og kan kun kjøre bakover...

så måtte bli slept hjem av en hyggelig person som jeg vinka inn. 

Noen tips, råd eller vet hva feilet egentlig er?

motor er saab diesel 18hk jeg tror det er 20H.

(gjekk bra med trutning og alt de som så det inlegget, lekker smått men det fikses vel seg snart.)

då er spørsmålet om sveiva som skal dra propellen til foroverposisjon, går til forover uten at propellen føl med, eller om sveiva ogso nekter å gå forover.

Når du fortel om ein kollisjon, og tang i propellen, so tenker eg skade på propellen, i verste fall sprekk i klossen. Ellers, hvis sveiva går, sjekk om akslingen har dradd seg ut, i muffa på motoren.

Var ingen kollisjon, ror stangen(?) husker ikke helt navn på den.... den man styrer med svingte av seg selv når jeg ga litt speed så kræsja den da i flaggfestet så nekta den sveiva å gå framover.

Den bakker helt fint og normalt, men får bare ikke sveiva framover. 

Jeg hadde samme problem som deg etter at propellen hadde fått seg en smekk av en teinedobbe.

Måtte ha båten opp og ta propellen fra hverandre. Husker ikke nøyaktig hva problemet var, men det ble tydelig da jeg åpnet navet på propellen. Utbedringen var helt enkelt, men navet måtte åpnes for å fikse problemet.

Mvh

Sabrina

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...