sjømanneven Startet 21.Juli.2015 Del på Facebook Startet 21.Juli.2015 hallo, jeg har kjørt hjem ny kjøpt tresnekken hjem (nesten). jeg kjørte feil for jeg har båtplass i elven, så tok den bakover. og når jeg gjorde det så gjekk hele roret rundt og kræsja i flagget, også stoppet motor. nå vil ikke propellen vri seg frammover. og kan kun kjøre bakover... så måtte bli slept hjem av en hyggelig person som jeg vinka inn. Noen tips, råd eller vet hva feilet egentlig er?motor er saab diesel 18hk jeg tror det er 20H. (gjekk bra med trutning og alt de som så det inlegget, lekker smått men det fikses vel seg snart.) Sitér dette innlegget Link to post
sjømanneven Svart 21.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juli.2015 OBS, Det var tang rundt propellen når jeg kom til båtplassen min, men trokke det har noe å gjøre siden det gjekk så fort vekk igjen når eg klarte å få noen til å hoppe uti å ta av B-) Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 21.Juli.2015 Del på Facebook Svart 21.Juli.2015 då er spørsmålet om sveiva som skal dra propellen til foroverposisjon, går til forover uten at propellen føl med, eller om sveiva ogso nekter å gå forover. Når du fortel om ein kollisjon, og tang i propellen, so tenker eg skade på propellen, i verste fall sprekk i klossen. Ellers, hvis sveiva går, sjekk om akslingen har dradd seg ut, i muffa på motoren. Sitér dette innlegget Link to post
sjømanneven Svart 21.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juli.2015 Var ingen kollisjon, ror stangen(?) husker ikke helt navn på den.... den man styrer med svingte av seg selv når jeg ga litt speed så kræsja den da i flaggfestet så nekta den sveiva å gå framover. Den bakker helt fint og normalt, men får bare ikke sveiva framover. Sitér dette innlegget Link to post
Sabrina Svart 22.Juli.2015 Del på Facebook Svart 22.Juli.2015 Jeg hadde samme problem som deg etter at propellen hadde fått seg en smekk av en teinedobbe. Måtte ha båten opp og ta propellen fra hverandre. Husker ikke nøyaktig hva problemet var, men det ble tydelig da jeg åpnet navet på propellen. Utbedringen var helt enkelt, men navet måtte åpnes for å fikse problemet. Mvh Sabrina Sitér dette innlegget Link to post
sjømanneven Svart 22.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juli.2015 oppdatering: sett litt i dag. båten står i elv så ser propell bedre. Det ser ut som det er noe tang mellom selve bladene der den vrir seg rundt. så skal imorrra bade litt å se hva jeg får ut. hehe Sitér dette innlegget Link to post
sjømanneven Svart 23.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juli.2015 Fann ut av feilen. Til noen andre som har samme problem: kan være aksling klossen. I mitt tilfelle så må jeg bytte den. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.