Sabrina Startet 21.Juli.2015 Del på Facebook Startet 21.Juli.2015 Kan noen simeg batteri spenning og evt. type til denne Jotron enheten? Den er et strobe lys, men er utgått, og fabrikant kan ikke hjelpe med disse opplysningene. Mvh Sabrina Sitér dette innlegget Link to post
Cheng Svart 21.Juli.2015 Del på Facebook Svart 21.Juli.2015 (redigert) Går det å skru av hetta i bunnen (til høyre på bildet) og ta ut "innmaten" med batteri slik som på andre Jotron strober? Og så ev. legge ut bilde av dette hvis en ikke klarer å identifisere batteriet. Redigert 21.Juli.2015 av Cheng (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sabrina Svart 21.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juli.2015 Ja det går an, men batteriet er borte vekk. Kan legge inn bilde av hullet der batteriet skal være, men det blir først om noen uker. Jeg er fortiden i utlandet og stroben er i båten. Der er ingen innmat som sådan, kun et hull til batteriet med kontaktpunkter i toppen og i bunnpluggen. Sitér dette innlegget Link to post
Cheng Svart 21.Juli.2015 Del på Facebook Svart 21.Juli.2015 (redigert) Hvis batteriet mangler og ingen vet batteritypen til denne så kan du ev. prøve å måle hullet til batteriet. Jeg har en Jotron AQ-4 MkI som drives av ett 1,5V C-Cell/LR14 batteri hvor pluss er nærmest lampa. Finnes også Jotron AQ-5 strober som drives av 2x 1,5V AA/LR6 batterier, men disse strobene er firkantet. Om målene i hullet for batteriet passer noen av disse størrelsene kan du prøve med batteri som passer oppi? Her er ca. mål for standard 1,5V alkaline batterier (info: PP3 er 9V): http://www.pulsardevelopments.com/products/images/alkalinesizechart.gif Redigert 21.Juli.2015 av Cheng (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sabrina Svart 22.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juli.2015 Jeg kommer tilbake med mål på batterirommet. Er rimelig sikker på at ingen standard batterier passer inn. Hadde noen kunnet fortelle meg spenningen som må til, kunne jeg sikkert laget meg et batteri som hadde fungert. Merkelig at fabrikanten ikke kan opplyse dette! Sitér dette innlegget Link to post
Sabrina Svart 10.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.August.2015 Dimensjonen på batterirommet er nå målt til: Diameter: 17mm Lende: 57mm Håper noen kan fortelle meg batteritype eller spenningen som må til. Mvh Sabrina Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.