Jump to content

VP V8, ny dynamo lader ikke

Saab95

Recommended Posts

Hei

Jeg har fått montert en ny dynamo på VP V8 av eldre sort men får den ikke til å ladde. Dette her kan jeg overhode ikke :worry: med jeg har lest masse om denne laddelampen som skal/skal ikke lyse.

Men med meg så er det ingen laddelys men jeg har en ledning som står laddelampe på også er det en liten ting på den som vist på bilde nedenfor. Denne står rett fremfor dynamoen og det står Nartron på den. Jeg kan måle 12 volt på den ene siden og ingenting på den andre.

Så spørsmålene er:

Hva er dette for noe ? 

Har den noe med laddingen å gjøre?

og kan den den være defekt og gjøre det slik at dynamoen ikke ladder?

Håper noen kan hjelpe før ferien er over :pray:

https://baatplassen.no/bildearkiv/50/50092/20150721_200228.jpg

Hei

Tusen takk for hjelpen dere :clap: takke være dere fikk vi en kjempe fin tur på sjøen i dag :thumbsup:  Denne tingen som volvo kalle motstander koster hele 800 kr jeg trodde han køddet men nei. Jeg tippet rundt 300 før jeg gikk inn og mente selv at jeg tok hardt i men nei da 800 skulle han ha. Så jeg tenkte jeg skulle prøve forslaget til pipe her og det fungerte som bare det. Det merkelige var at når jeg koblet lampen inn ved tenningslåsen så fungerte det ikke ,men når jeg koblet den inn ved dynamoen så fungerte det utmerket. Synes det var rart når det er på den samme ledningen men men ...den virker nå :thumbsup:  :thumbsup:

Takke igjen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...