Jump to content

Skjøte 2 RCA- 2 RCA phono og høyttaler kabler

Ravn M Ørmen

Recommended Posts

Heisann

Driver og legger opp annlegg i båten, men har støtt på et problem. Høyttaler kablene mine var kuttet, så jeg dro og kjøpte 2 RCA- 2 RCA phono(se bilde 1), kuttet av den ene enden og skjøtet på + ledningene fra høyttaleren til de to avkuttede RCA kablene.(se bilde 2

Koblet høyttalernes - kabler videre til en koblingsskinne.(Se bilde 3) 

Mitt spørsmål er dette riktig måte å gjøre det på, om ikke riktig kommer denne løsningen i det hele tatt fungere eller må jeg legge det om?

Og isåfall, hvordan?

Bilde 4 Viser hvor jeg har skilt høyttalernes + kabler som går til skjøten og hvor - går til koblinsskinnen.

1)

bilde

2)

2bilde

3)

bilde

4)

bilde

Skjønner ikke helt hvorfor du bruker Audio Phone plugger mot høytaler da disse er beregnet for å sende signaler til en ekstern forsterker og er ikke beregnet for tilkobling direkte mot høytaler.

Løsningen din vil ikke fungere da signalene ut fra phono kontaktene er for svake til å drive noen høttalere.

Du må kjøp inn universal ISO kontakt til din bilstereo hos Biltema http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilstereo/Monteringsdeler/Adapterkabler-ISO-2000034143/?artId=84583og koble ISO kontakten mot dine høytallerne.

bilde

Da kan du få styr på alle fire høyttalere.

Tegningen er hentet fra bilstereo model som du har.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...